شناسهٔ خبر: 66588989 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

جشن صعود رودا کرکراد به یک عزای کامل تبدیل شد

تکرار داستان قهرمانی تراکتور و تونی، برای تیم هلندی!

رود اکرکراد که هفته قبل و به مانند اتفاقی که برای تراکتور رخ داده بود، جشن صعود برگزار کرد، حالا و پس از شکست مقابل خرونینخن، از صعود به اردیویسه بازمانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته دیداری از رقابت‌های لیگ دسته اول هلند حسابی خبرساز شده بود. تیم‌های رودا کرکراد و خرونینخن رقابت سختی برای صعود به بالاترین سطح از رقابت‌های لیگ هلند موسوم به اردیویسه داشتند. صعود ویلم به عنوان قهرمان لیگ مسجل شده بود و این دو تیم برای دومین سهمیه صعود مستقیم رقابت داشتند.

در هفته ماقبل پایانی، خرونینخن تا دقیقه 95 مقابل حریف خود تل استار با یک گل عقب بود و این یعنی فاصله آنها با رودا کرکراد به عدد 4 رسیده بود و با هر نتیجه‌ای در هفته آخر، تیم رودا کرکراد راهی اردیویسه می‌شد. بلندگوی استادیوم از شکست خرونینخن خبر داد و بازیکنان و هواداران رودا کرکراد به وسط زمین پریده و جشن صعود برگزار کردند.

2020499

اما تام ون برگن مهاجم 20 ساله خرونینخن در دقیقه 5+90 گل تساوی تیمش را به ثمر رساند تا جشن رودا کرکراد به عزا تبدیل شود. حالا خرونینخن 3 امتیاز از حریف مستقیمش عقب است و عجیب اینکه دو تیم می‌بایست در دیدار هفته پایانی لیگ، به مصاف هم می‌رفتند؛ یک فینال تمام عیار به قیمت مرگ و زندگی!

این دیدار جمعه شب و در اوروبورخ استادیوم برگزار شد و رودا کرکراد با یک تساوی نیز می‌توانست راهی اردیویسه شود ولی خرونینخن به خوبی از فرصت میزبانی بهره برد. حدود 23 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور پیدا کرده و حتی آرین روبن نیز برای حمایت از تیم سابق خود (اولین تیم دوران حرفه‌ای‌اش) در استادیوم حاضر شده بود.

خرونینخن در دقیقه 39 به گل نخست دست یافت. باز هم تام ون برگن در متن ماجرا بود و با یک ارسال دیدنی از سمت راست به روی دروازه، فرصت خوبی را برای جان هاو مهیا کرد و بازیکن نروژی نیز با یک ضربه سر دیدنی، حساب کار را یک بر صفر کرد.

2020500

در نیمه دوم و روی یک حرکت خوب تیمی از سمت چپ، کاپیتان رودا کرکراد در دفع توپ بد عمل کرد و ضربه او مقابل دروازه خالی به یورگ شرودرز رسید و این بازیکن 19 ساله به راحتی برای تیمش گلزنی کرد تا بازی دو بر صفر شود.

در شرایطی که هواداران رودا کرکراد 260 کیلومتر دورتر و در استادیوم خانگی خود جمع شده بودند تا بازی را از طریق نمایشگر عظیم مشاهده کنند، گریان به خانه‌هایشان بازگشتند، چرا که خرونینخن با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید و با تساوی دو تیم در امتیاز 75 اما خرونینخن به دلیل عملکرد بهتر در بازی‌های رو در رو، راهی اردیویسه شد.

2020501

بدین ترتیب رودا کرکراد که هفته قبل و بر اثر اشتباه بلندگوی ورزشگاه خانگی خود جشن صعود را برگزار کرده بود، حالا باید در مرحله پلی آف شانس خود را برای صعود امتحان کند. این تیم ابتدا در دو بازی رفت و برگشت به مصاف ناک بردا می‌رود و در صورت پیروزی، مجددا در بازی‌های رفت و برگشت با برنده دیدار امن و دوردرخت روبرو خواهد شد. اگر رودا کرکراد آن بازی را نیز پیروز شود، باید در بازی نهایی پلی آف با حریفی که از سمت دیگر جدول به بازی پایانی می‌رسد، روبرو شود.

نظر شما