شناسهٔ خبر: 66588814 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمریکا به نقض قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل اذعان کرد

تهران- ایرنا- وزارت خارجه آمریکا بامداد شنبه در گزارشی اعلام کرد، اسرائیل در استفاده از تسلیحات آمریکایی در نوار غزه احتمالا قوانین بشردوستانه بین‌المللی را نقض کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از اسکای نیوز، در گزارش این وزارتخانه آمده که شواهد «معقولی» پیدا شده است که نشان می‌دهد اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

وزارت خارجه آمریکا به حادثه مشخصی در این باره اشاره نکرد.

در این گزارش آمده است: با توجه به اتکای قابل توجه اسرائیل به تجهیزات دفاعی ساخت آمریکا، ارزیابی معقول این است که نیروهای امنیتی اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون، در مواردی ناسازگار با تعهدات خود در قوانین بشردوستانه بین‌المللی رویکردهای مرتبط با کاهش صدمه به غیرنظامیان، از این تجهیزات استفاده کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید که اسرائیل دانش، تجربه و ابزارهای اجرای «بهترین رویکردها برای کاهش صدمه به غیرنظامیان در عملیات نظامی را دارد» اما شواهد میدانی از جمله آمار بالای تلفات غیرنظامی «سوال‌های قابل توجهی درباره اینکه آیا ارتش اسرائیل در همه موارد به طور موثری از آنها استفاده می‌کند یا خیر» ایجاد می‌کنند.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش خود با اشاره به مساله امدادرسانی به غزه اعلام کرد که ارزیابی دولت ایالات متحده در حال حاضر این نیست که دولت اسرائیل از انتقال یا تحویل کمک‌ها به غزه جلوگیری کرده یا آنها را محدود می‌کند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه گفت: به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

نظر شما