شناسهٔ خبر: 66588378 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

وصیت‌نامه شهید محمدکریم آزادی:

برادرانم ادامه‌دهنده راه حسین (ع) باشند

شهید محمدکریم آزادی در وصیت‌نامه خود آورده است: در بالای خانه‌مان پرچم سبز نصب کنید و افتخار کنید که فرزندتان در راه خدا به این مقام بزرگ رسیده است و برادرانم را طوری راهنمایی کنید که ادامه‌دهنده راه حسین (ع) سرور شهیدان، رهبر آزادگان باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید محمدکریم آزادی در یکم خرداد،۱۳۴۳ در شــهر خشت از توابع شهرســتان کازرون به دنیا آمد. پدرش مهدی، کشــاورزی می‌کرد و مادرش مدینه خاتون نام داشــت. دانش آموز دوم متوســطه در رشته انسانی و کارگر بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. ششم دی،۱۳۶۱ در عین خوش توســط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شــکم و شکســتگی دست، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای شهرستان زادگاهش واقع است.

وصیت‌نامه شهید


بر خود لازم دانستم که در این موقعیت حساس به جبهه بروم تا شاید توانسته باشم دین خود را نسبت به این انقلاب ادا کرده باشم و از سرزمین اسلامی‌مان دفاع کنم. اگر خداوند بزرگ این افتخار را نصیبم نمود و شهید شدم شما پدر و مادر خوب و مهربانم سلام مرا بپذیرید و حلالم کنید مبادا برای من گریه کنید و با استقامت و صبر و شکیبایی از انقلاب اسلامی ایران دفاع کنید؛ چون من به آرزویی که داشتم رسیده‌ام و در بالای خانه‌مان پرچم سبز نصب کنید و افتخار کنید که فرزندتان در راه خدا به این مقام بزرگ رسیده است و برادرانم را طوری راهنمایی کنید که ادامه‌دهنده راه حسین (ع) سرور شهیدان، رهبر آزادگان باشند.

 

انتهای خبر/

نظر شما