شناسهٔ خبر: 66587830 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیرفرهنگ:

حضرت فاطمه معصومه(س) الگویی دانشمند و صاحب منبر برای دختران ماست

تهران- ایرنا- وزیر ارشاد در جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) الگویی دانشمند و صاحب منبر برای دختران ما است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر گفت: دهه اول ماه ذی‌القعده متعلق به فرزندان حضرت موسی بن جعفر (ع) است و خدای متعال را به سبب وجود این نوادگان سادات در کشورمان شکر می‌کنیم. امروز این امامزادگان همچون مشعل های فروزان در کشور ما وجود دارد.

وزیر ارشاد ادامه داد: مسیری که حاکمان برای حرکت امام رضا (ع) طراحی کرده بودند به نوعی بود که امام از شهرهایی که محبین آن حضرت در آن حضور دارند طی نشود اما حرکت و حضور امام رضا تمام این مسیر را به مسیری تاریخی تبدیل کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حدیث سلسله ذهب گفت: اجتماعی که امام (ع) در آن حدیث سلسله ذهب را قرائت کردند به نقلی ۱۲۰ هزار نفر در آن جلسه حضور داشتند.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) بذر محبت اهل بیت را در هر نقطه ای که توقف کردند کاشتند و این بذر امروز به درختی تنومند تبدیل شده است.

اسماعیلی با اشاره به سفر اخیر خود به آذربایجان و تشرف به مقبره حضرت فاطمه صغری گفت: در سفر اخیر به آذربایجان به بارگاه حضرت فاطمه صغری مشرف شدیم، این بارگاه در آن منطقه به چراغی برای هدایت دل ها تبدیل شده است.

اسماعیلی با اشاره به برکات خاندان اهل بیت گفت: خاصیت این خاندان تزریق محبت و الفت است و دلیل آن شجره طیبه ای است به نام حضرت زهرا سلام الله علیه که این خاندان از آن ریشه بوجود آمده است.

وی ادامه داد: این شجره علوی جریان عقلانی و عدالت گستر را بوجود آورده است و امروز مردم در جهان به این خاندان ارادت دارند.

اسماعیلی با اشاره به سفر نیمروزه خود به قم گفت: امروز به نیابت در حرم حضرت معصومه(س) حضور داشتم، بزرگان معتقدند که حضرت فاطمه معصومه (س) سرشار از برکات هستند.

وی با اشاره به جایگاه قم در حرکت‌های جریان انقلابی گفت: قم در طول تاریخ مأمن محبین اهل بیت بوده و علمای بزرگ افتخار شأن آستان بوسی این بانوی بزرگ است، امام خمینی (ره) جریان انقلاب اسلامی را از این نقطه آغاز کرد.

وزیر فرهنگ گفت: چه الگویی برای دختران ما بالاتر از حضرت فاطمه معصومه(س) که دانشمندی صاحب منبر است، بعد از سال‌ها مضجع این بانوی با کرامت مأمن ما است.

وی در پایان با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم حاج قاسم سلیمانی و شهید همدانی با اشاره به دختران شهدای مدافع حرم که در جلسه حاضر بودند گفت: در جمع ما دختران شهدا هم حضور دارند؛ دخترانی که پدرشان بعد از عاشورا اجازه نداند به بی بی دو عالم جسارت شود و مردانه از حرم ال الله دفاع کردند و مردانه پای این دفاع ایستادند و گوارا باشد بر آنها شیرینی این خدمت، به دختران شهدا تبریک ویژه ای می‌گویم که فرزندان چنین قهرمانانی هستند.

نظر شما