شناسهٔ خبر: 66587647 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

خرید و فروش رأی در این حوزه انتخابی /متخلفان بازداشت شدند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: دستگاه‌های نظارتی و شورای نگهبان بر فرایند انتخابات نظارت دارند و از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده تخلف به دستگاه‌ها اطلاع دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شعبانی، رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از پایان فرایند انتخابات در کرمانشاه خبر داد و با بیان اینکه تا دقایقی قبل ۵۱۴ شعبه در حال رأی‌گیری بودند عنوان کرد: بعد از اتمام رأی‌گیری حافظه‌های صندوق‌ها به دستگاه احراز هویت منتقل و صورتجلسه پایانی بدون دخالت فردی ثبت و ضبط می‌شود و ناظر و مجری نیز تأیید می‌کنند و علاوه بر این صورتجلسه دستی نیز تنظیم می‌شود.

وی افزود: نتایج انتخابات توسط استان‌ها اعلام نمی‌شود و فردا به صورت متمرکز توسط ستاد انتخابات توسط رسانه ملی انجام می‌شود.

شعبانی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود فرایند رأی‌گیری برخی از شعب تا ساعت یک بامداد هم ادامه داشته باشد اما بعد از ساعت ۲۳ فرد دیگری به داخل شعبه راه داده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در حدود ۲۰ صندوق سیار روستایی صورتجلسه تهیه شده است گفت: در این دوره هیچ صندوقی دچار مشکل نشده اما برخی نیاز به کاغذ و شارژ داشتند که به طور مجدد فعال شدند.

شعبانی افزود: ستاد انتخابات استان کرمانشاه در دور اول از نظر اطمینان کاری و احراز هویت از ۱۰۰ امتیاز ۹۹.۹۹ را دریافت کرد و همین موضوع سبب شد دور دوم به صورت مکانیزه برگزار شود.

وی بیان کرد: گزارشاتی مبنی بر تخلفات و خرید و فروش رأی به دست ما رسید و وظایفی به دستگاه‌های امنیتی و قضایی و انتظامی واگذار شد و تعداد زیادی از متخلفان دستگیر شدند و افرادی تذکر گرفتند و افرادی نیز جابه‌جا شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه هر گزارشی دریافت شده پیگیری شده است گفت: دستگاه‌های نظارتی و شورای نگهبان بر فرایند انتخابات نظارت دارند و از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده تخلف به دستگاه‌ها اطلاع دهند.

وی با اشاره به شکایت یکی از کاندیداها از هیئت اجرایی یک حوزه انتخابیه در دور اول افزود: حکم بدوی برای این افراد صادر شده اما ما و وزارت کشور معترض بن این رأی هستیم و مراحل تجدید نظر پیگیری می‌شود.

شعبانی بیان کرد: مدارس کرمانشاه فردا تعطیل نخواهد بود.

۲۷۲۱۸

نظر شما