شناسهٔ خبر: 66586402 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدودوف: رزمایش هسته‌ای با هدف بازدارندگی حمله به خاک روسیه برگزار شد

تهران-ایرنا- «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه بار دیگر در پیامی کشورهای تهدیدکننده خاک روسیه را خطاب قرار داد و گفت: در صورت ادامه تهدیدها، باید انتظار پاسخگویی هسته‌ای را داشته باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت ملی روسیه روز جمعه در سخنانی تاکید کرد که هدف از رزمایش‌های هسته‌ای روسیه، بازدارندگی به هر نحو ممکن در خصوص حمله‌ای به خاک روسیه است در حالی که کشورهای غربی زمینه این حمله را با ارسال سلاح‌های مختلف به اوکراین فراهم کرده‌اند.

این مقام ارشد روس خطاب به غرب هشدار داد که روسیه می‌تواند در پاسخ به چنین حملاتی به اوکراین حمله کند.

وی با انتشار پیامی در تلگرام نوشت: تحت شرایط خاص پاسخ به حملات احتمالی تنها علیه کی‌یف نخواهد بود. این حملات نه تنها با سلاح‌های متعارف بلکه با نوع خاصی از سلاح‌ها انجام خواهد شد.

روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که در واکنش به تهدیدهایی صورت گرفته از سوی کشورهای فرانسه، انگلیس و آمریکا رزمایش‌های استقرار سلاح‌های هسته‌ای را به عنوان بخشی از یک رزمایش نظامی انجام خواهد داد.

مدودف همچنین سخنان اخیر دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس در خصوص اجازه به اوکراین برای استفاده از سلاح‌های این کشور علیه خاک روسیه را محکوم کرد.

به گزارش یورونیوز، وی چند روز پیش نیز در کانال تلگرامی خود هشداری صادر کرده بود که محتوای آن این معنی را صادر می‌کرد که روسیه علیه پایتخت‌های کشورهای اروپایی که نیروهای نظامی خود را در اوکراین مستقر کنند حمله خواهد کرد.

مدودف در بیانیه خود تاکید کرد که اعزام نیرو به خاک اوکراین منجر به ورود مستقیم این کشورها به جنگ می‌شود و ما موظف به پاسخگویی به این امر هستیم.

وی در ادامه هشدار داد که انتقام کرملین تنها به خاک اوکراین محدود نخواهد شد. مدودف در این خصوص ضمن هشدار مستقیم به مقامات تصمیم‌گیر در آمریکا، ‌فرانسه و انگلیس نوشت: «کسانی که در ساختمان کنگره، در کاخ الیزه یا در ساختمان شماره ۱۰ لندن (ساختمان نخست‌وزیری بریتانیا) هستند نمی‌توانند در امان باشند.»

نظر شما