شناسهٔ خبر: 66584307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حج امسال؛ برائت از استکبار وساکتین دربرابرظلم

خطیب جمعه کرمان:چیزی از عمر ننگین و حکومت ظالمانه آمریکا و اسرائیل نمانده است و قدرت جبهه مقاومت و وجدان‌های بیدار، باقیمانده وجود ننگین آنان را به دریا خواهند ریخت.

صاحب‌خبر -

 

 
 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان حجت‌الاسلام احمد شیخ بهایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلای امام علی(ع)  گفت:مردم مظلوم غزه بیش از 6 ماه زیر بمباران هستند و راه فراری ندارند، اما حج امسال حج برائت نه تنها از آمریکا و اسرائیل، بلکه از همه کسانی که در مقابل ظلم آنها سکوت کرده و راه را برای تامین اقتصادی آنان باز کردند.

وی خطاب به آمریکا و اسرائیل، گفت: هر جنایتی می‌خواهید بکنید که چیزی از عمر ننگین و حکومت ظالمانه شما نمانده است و قدرت جبهه مقاومت و وجدان‌های بیدار، باقیمانده وجود ننگین شما را به دریا خواهند ریخت.

 امام جمعه موقت کرمان گفت: جهش تولید بدون مشارکت مردمی رخ نمی‌دهد لذا گروه های مردمی فعال شود و طرح، سرمایه و فناوری به میان بیاید تا فرمایش رهبر معظم انقلاب بر زمین نماند.

 حجت‌الاسلام شیخ بهایی ادامه داد: البته در دولت کارخانه‌هایی که به چرخه تولید برگشته حدود ۹ هزار کارخانه است و عده زیادی از بیکاران به کار گرفته شده اند.

وی تاکید کرد: در سطح استان کرمان در راستای تحقق شعار سال باید کارهایی انجام و برنامه ریزی توسط مسئولان عملیاتی شود و در سفر بعدی هیأت دولت به ویژه در بخش مسکن و تامین زمین طرح ها آماده بهره‌برداری باشد.

خطیب جمعه کرمان همچنین با تبریک روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت  افزود:: هر چه جامعه و تمدن پیشرفت کند مختصات انسانی انسان عوض نمی‌شود و دستور اسلام برای تکریم و صیانت از این جواهر و گوهر است.

حجت‌الاسلام شیخ بهایی تصریح کرد: وظیفه آینده زنان و دختران ساختن جامعه است، زیرا نیمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند و نیم دیگر جامعه نیز در دامن آنها بزرگ می شوند و رشد می کنند.

وی با بیان اینکه بحث جمعیت برای کشور بسیار مهم است، تاکید کرد: ازدواج ها را آسان کنیم و سخت‌گیری ها، آداب و رسوم زائد حذف شود و ازدواج به هنگام صورت گیرد.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اهمیت فرزند آوری و تربیت فرزند گفت: برترین بانوی عالم حضرت زهرا (س) است و ایشان در بین همه اشتغالات، همسرداری و فرزند آوری را به عهده گرفت و در مواقع لازم با حضور در صحنه به دفاع از ولایت پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: کشور نیاز به رشد علمی دارد و جوانان و نوجوانان باید در تحصیل کوشا باشند و بهانه‌ها را کنار بگذارند؛ مشکلات اقتصادی نباید مانع تحصیل جوانان شود.

حجت‌الاسلام شیخ بهایی همچنین با اشاره به برگزاری دور دوم‌ انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی که احیانا در دور اول شرکت نکردند، می توانند در حوزه های انتخاباتی دور دوم شرکت کنند و بار امانت بر دوش نمایندگان منتخب است.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به هفته تجلیل از امامزادگان (ع) تصریح کرد: هر کدام از این امامزادگان باید قطب فرهنگی باشند و این با کمک مردمی و برنامه ریزی مسئولان امکان پذیر است.

 

نظر شما