شناسهٔ خبر: 66584258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار هواشناسی؛ آتش‌ در کمین جنگل‌های مازندران

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به فعالیت سامانه کم فشار سطح زمین و شکل گیری جریانات گرم جنوبی، نسبت به وقوع آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتع این استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران روز جمعه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را روزهای شنبه و یکشنبه ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه جاری اعلام و پیش‌بینی کرد این سامانه با افزایش دما و وزش باد به نسبت شدید همراه است که این امر احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این استان را به همراه خواهد داشت.

هواشناسی منطقه اثر فعالیت این سامانه را در تمام مناطق مازندران اعلام و نسبت به افزایش محسوس دما، وزش باد گرم گاهی به نسبت شدید در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی مازندران، افزایش ظرفیت آتش سوزی در جنگل ها، ایجاد تنش دمایی در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها و احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی را اثر مخاطره این سامانه جوی ذکرکرد.

در اطلاعیه هواشناسی مازندران علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و تنظیم دمای مرغداری ها و گلخانه ها و رعایت جوانب احتیاط در هنگام تردد در محورهای کوهستانی، به مسافران و گردشگران نیز توصیه شده است از روشن کردن آتش در جنگل ها و مراتع خودداری و در صورت لزوم نسبت به خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

هشدار هواشناسی؛ آتش‌ در کمین جنگل‌های مازندران

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری با افزایش دما و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات به ویژه ارتفاعات مرکزی و غربی استان با افزایش ابر، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز شنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما، روز یکشنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش محسوس دما و از اواخر شب با افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید و در غرب استان با رگبار و رعد وربرق پراکنده همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آینده نیز در نیمه غربی استان ابری، در ارتفاعات مه‌آلود، به تدریج همراه با بارش باران، وزش باد، کاهش دما و احتمال رعد و برق و در نیمه شرقی استان نیز نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما به ویژه در ارتفاعات با رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که بندرامیرآباد با ثبت دمای ۲۷.۹ و دلیر چالوس با ۱۵.۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی امروز بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقاییه با روز گذشته بیش از هفت درجه افزایش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز همراه با موج کوتاه و باد ضعیف پیش بینی شده است.

نظر شما