شناسهٔ خبر: 66583410 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

مدیر مجتمع پتروشیمی زاگرس:

پتروشیمی زاگرس مشعل روشنی ندارد

مدیر مجتمع پتروشیمی زاگرس با اشاره به برنامه این شرکت برای افزایش بهره‌وری تولید و بهینه‌سازی مصرف حامل‌های انرژی با رویکرد به‌صفررساندن سوزاندن گازهای همراه گفت: دو مشعل پتروشیمی زاگرس خاموش شده است و این مجتمع مشعل روشنی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شانا، سامان بهرام امروز (جمعه، ۲۱ اردیبهشت) در نشست تخصصی بررسی تحقق راهبرد جهش تولید در صنعت پتروشیمی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به برنامه شرکت پتروشیمی زاگرس برای افزایش بهره‌وری تولید و بهینه‌سازی مصرف حامل‌های انرژی با رویکرد به‌صفررساندن سوزاندن گازهای همراه بیان کرد: از آنجاکه قیمت گاز طبیعی به‌عنوان خوراک، تأثیر مستقیمی بر حاشیه سود این شرکت متانولی دارد، افزایش بهره‌وری تولید و مدیریت انرژی از اهداف راهبردی شرکت است.

وی افزود: شرکت پتروشیمی زاگرس به این منظور، دو راهکار افزایش تولید با مقدار خوراک ثابت و کاهش مقدار گاز خوراک دریافتی با مقدار تولید ثابت را تعریف کرد.

مدیر مجتمع پتروشیمی زاگرس ادامه داد: در راهکار افزایش تولید با مقدار خوراک ثابت، با افزایش ۳درصدی تولید در هر واحد و تولید روزانه ۱۵۲.۶ تن، سالانه ۳۱.۸ میلیون دلار صرفه‌جویی درآمدی محقق می‌شود.

بهرام تصریح کرد: راهکار کاهش مقدار گاز خوراک دریافتی با مقدار تولید ثابت سبب کاهش مصرف خوراک به مقدار سالانه ۲۸۰ میلیون مترمکعب معادل مصرف ۳۳ روز مجتمع می‌شود.

وی گفت: پتروشیمی زاگرس دی‌اکسید کربن را در این مجتمع به ۷۸.۹۷۰ تن در سال کاهش داده و دو مشعل پتروشیمی زاگرس خاموش شده است.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» از روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت‌) به‌مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در این رویداد بزرگ نفتی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نظر شما