شناسهٔ خبر: 66582991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرماندار میاندوآب تأکید کرد:

لزوم تسریع در راه‌اندازی نمایشگاه عرضه نهال

فرماندار میاندوآب گفت: در روند راه‌اندازی نمایشگاه دائمی عرضه نهال و احداث باغ مادری در شهرستان میاندوآب باید تسریع شود.

صاحب‌خبر -

لزوم تسریع در راه‌اندازی نمایشگاه عرضه نهال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدرضا رضایی در اولین جلسه شورای هماهنگی بخش کشاورزی شهرستان میاندوآب که امروز برگزار شد با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان، اظهار کرد: کشاورزی در میاندوآب از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و نیازمند توجه ویژه است.

فرماندار ویژه میاندوآب افزود: میاندوآب یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی استان بوده و اشتغال و اقتصاد بخش قابل‌توجهی از شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است.

وی با تأکید بر توجه ویژه به بخش کشاورزی، گفت: جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه، باید بخش کشاورزی موردتوجه ویژه قرار گیرد.

رضایی با تأکید بر توسعه کشاورزی مدرن و دانش‌بنیان نمودن فعالیت‌های کشاورزی، تصریح کرد: استفاده از روش‌ها و فناوری نوین و دانش روز در بخش کشاورزی باید موردتوجه قرار گرفته و کشاورزی مدرن توسعه یابد.

فرماندار ویژه میاندوآب هم چنین با بیان اینکه این شهرستان قطب نهال است، افزود: در روند راه‌اندازی نمایشگاه دائمی عرضه نهال و احداث باغ مادری در شهرستان میاندوآب باید تسریع شود.

توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ضروری است

در ادامه این جلسه معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار میاندوآب با بررسی روند اجرای مصوبات جلسات گذشته شورای هماهنگی بخش کشاورزی شهرستان، گفت: شهرستان میاندوآب دارای ظرفیت‌های بالایی برای ارتقای بهره‌وری و توسعه بخش کشاورزی است.

علیرضا بیرامی با تأکید بر توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی شهرستان، افزود: انجام اقدامات لازم در راستای تخصیص حقابه بخش کشاورزی شهرستان بر اساس محاسبه میزان آب تحویلی به شبکه آبیاری دشت میاندوآب از سد شهید کاظمی، با لحاظ نمودن برداشت‌های غیرمجاز، تلفات و هدررفت آب در طول مسیر انتقال آب ضروری است.

وی گفت: ارتقای کیفیت و بازارپسندی محصولات کشاورزی، کاهش ضایعات تولیدات کشاورزی، یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی، ارتقای ضریب مکانیزاسیون در منطقه، توسعه کشاورزی پایدار و خاک‌ورزی حفاظتی نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار میاندوآب هم چنین خواستار معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان، در راستای افزایش اعتبارات تخصصی به بخش کشاورزی و ارتقای سهم اشتغال بخش کشاورزی در شهرستان اتخاذ شد.

لزوم آماده‌سازی به‌موقع مراکز خرید تضمینی غلات

هم چنین معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بخش کشاورزی شهرستان، اظهار کرد: تعامل سازنده و همکاری ارگان‌ها و عوامل دخیل در امر خرید تضمینی محصول کلزا و گندم تولیدی زارعین شهرستان ضروری است.

رضا مقدم افزود: بر برنامه‌ریزی منسجم و اصولی جهت آماده‌سازی به‌موقع مراکز خرید تضمینی شهرستان، اتخاذ تدابیر لازم برای تحویل محصولات راهبُردی تولیدی در میاندوآب به‌ویژه کلزا و گندم، به مراکز خرید این شهرستان‌ها نیز باید موردتوجه باشد.

وی از حمایت‌های فرمانداری شهرستان از بخش کشاورزی و تعامل و مشارکت سازنده ادارات و ارگان‌های مرتبط با این بخش خصوصاً مدیریت بانک کشاورزی، امور منابع آب و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، در راستای جذب اعتبارات موردنیاز برای طرح‌های کشاورزی، تأمین آب موردنیاز برای محصولات کشاورزی و سوخت واحدهای تولیدی و ماشین‌آلات خودگردان کشاورزی نیز تقدیر و تشکر کرد.

نظر شما