شناسهٔ خبر: 66582277 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سخنگوی شورای نگهبان:

سرعت شمارش و اعلام نتیجه از گذشته بیشتر خواهد بود/ صندوق أخذ رأی به دلیل مسائل امنیتی به هیچ جا وصل نیست

سخنگوی شورای نگهبان: سخنگوی شورای نگهبان گفت: سرعت شمارش و اعلام نتیجه از گذشته بیشتر خواهد بود، ضمن اینکه در صندوق های الکترونیکی سرعت عمل بیشتر خواهد بود و آرا ذخیره شده در صندوق در پایان رأی گیری شمارش خواهد شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران درخصوص روند برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: از همان ساعات آغازین ۸ صبح فرآیند اخذ رأی در ۲۲ حوزه انتخابیه در ۱۵ استان و ۴۷ شهرستان آغاز شد و هم‌اکنون نیز ادامه دارد و تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته است.

وی ادامه داد: تا این لحظه موارد و تخلفات خاصی وجود نداشت و اندک مواردی که اتفاق افتاد یا وجود داشت از طریق سامانه مردم ناظر به شما گزارش شده و با پیگیری همکاران برطرف شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: مجدداً خدمت مردم عزیز تاکید دارم که حضور در شعب اخذ رأی را به ساعات پایانی موکول نکنند و در زمان مناسب درصندوق های رأی حضور بعمل آورند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون امکان تمدید انتخابات اظهار داشت: امکان تمدید انتخابات وجود دارد، در جایی که تقاضا وجود داشته باشد این اتفاق ممکن است رخ دهد اما با توجه به الکترونیکی شدن رأی گیری و اینکه صندوق های الکترونیکی نسبت به رأی گیری دستی با سرعت بهتری انجام شده و در حال انجام است.

طحان نظیف درخصوص شمارش آرا و نتایج ابراز داشت: سرعت شمارش و اعلام نتیجه از گذشته بیشتر خواهد بود، ضمن اینکه در صندوق های الکترونیکی سرعت عمل بیشتر خواهد بود و آرا ذخیره شده در صندوق در پایان رأی گیری شمارش خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: نکته قابل توجه این است که احراز هویت به صورت برخط آنلاین است اما خود صندوق أخذ رأی به دلیل رعایت مسایل امنیتی و دغدغه هایی که داشتیم به هیچ جا وصل نیست.

انتهای پیام/

نظر شما