شناسهٔ خبر: 66581872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه تیران و کرون:

منابع درآمدی حوزه گردشگری مغفول مانده است

امام جمعه تیران و کرون گفت: گردشگری یکی از فرصت‌های اقتصادی و درآمدی است که با وجود تلاش‌ها ولی مغفول مانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام حسین رشیدیان ظهر امروز _جمعه بیست‌ویکم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تیران اظهار کرد: فرصت‌های اقتصادی متعددی در کشور مثل صنایع، کشاورزی و خدمات وجود دارد اما گردشگری به‌عنوان یک صنعت اقتصادی مطرح شده ولی کمتر برای پویایی آن کار شده است.

وی افزود: تلاش‌های زیادی این سال‌ها برای رونق این صنعت انجام شده ولی بسیاری از ظرفیت‌ها مغفول مانده و نیاز به سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی جدی توسط نهادهای متولی بوده تا شاهد رونق این عرصه باشیم.

امام جمعه تیران و کرون ورود تشکل‌های مردمی، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و اتحادیه‌های محلی برای رونق صنعت گردشگری را مهم خواند و اذعان داشت: انتقال مفاهیم فرهنگی هر منطقه یکی از فرصت‌های غیر اقتصادی بوده که با تقویت این عرصه رقم می‌خورد.

حجت‌الاسلام رشیدیان یادآور شد: هم‌زمان با توسعه و رونق اقتصاد گردشگری باید موضوعات فرهنگی آن نیز حفظ شود.

وی به ظرفیت‌های گردشگری در تیران و کرون نیز اشاره کرد و گفت: مساجد تاریخی، جاذبه‌ای طبیعی و موقعیت ناب بین‌المللی قمیشلو از مصادیق میراث فرهنگی و گردشگری این منطقه بوده که نیاز به حمایت دارد.

امام جمعه تیران و کرون از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست تا با سفر به این شهرستان واقعیت‌ها را به‌صورت زنده مشاهده کند و برای حفظ و احیا این بافت‌های تاریخی مساعدت کند.

حجت‌الاسلام رشیدیان ادامه داد: قلعه تاریخی قمیشلو به‌دلیل بی توجهی در حال تخریب بوده و بخش خصوصی می‌تواند این ظرفیت را احیا و تبدیل به یک موقعیت خاص اقتصادی کند.

وی همچنین در بخشی از خطبه‌ها به موضوع قرارداد ننگین کاپیتولاسیون اشاره کرد و افزود: دشمن با چنین قراردادی روحیه ظالمانه و دیکتاتوری خود را ترسیم کرد و این تفکر آنان امروز هم در جامعه و دنیا وجود دارد.

امام جمعه تیران و کرون خاطرنشان کرد: کشتار مردم غزه و دستگیری دانشجویان معترض از مصادیق همین ادعا و تفکر ظالمانه آنان است که با وجود مدعی حقوق بشر و دفاع از حقوق زنان چطور خودشان ظلم می‌کنند.

وی به روز فردوسی و زبان فارسی نیز اشاره کرد و گفت: حفظ هویت و زبان ایرانی لازم بوده و باید مراقب واژه‌های غیر فارسی وارد شده به زبان کشور باشیم و از سویی در ساخت نمادها نیز این زبان ملی حفظ شود.

نظر شما