شناسهٔ خبر: 66580875 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بحران بی آبی در دیرالبلح و گرفتاری فلسطینیان

با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به شرق رفح، فلسطینیان با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه هستند. در دیرالبلح در شرق غزه فقط یک منبع آبرسانی فعال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی؛ با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به شرق رفح، فلسطینیان با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه هستند. در دیرالبلح در شرق غزه فقط یک منبع آبرسانی فعال است.

خبرنگار این شبکه در این باره گفت فلسطینیان آواره و خسته، ساعت هاست در اینجا منتظرند تا از این منبع در دیرالبلح آب بگیرند. کودکان هم با ظرف‌هایی که اندازه جثه آنها نیست، در صف ایستاده‌اند. با از بین رفتن منابع آب آشامیدنی، این واقعیتِ روزانه زندگی فلسطینیان و تلاش آنها برای زنده ماندن است.
زن فلسطینی گفت ما باید سه ساعت منتظر بمانیم تا یک ظرف آب بگیریم. صف طولانی است و مردم زیادی باید مدت‌ها اینجا منتظر بمانند. گاهی آب کاملا تمام می‌شود و دنیا فقط دارد ما را نگاه می‌کند.

<div id="video-display-embed-code_11095825"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4229594/11095825?width=700&height=300"></script></div>

 
خبرنگار افزود از زمانی که بمباران‌های اسرائیل در شرق رفح شدت گرفته است، بسیاری مجبور شده اند به مرکز غزه بروند، این امر فشار را بر منابع محدود باقیمانده که در آنجا وجود دارد، افزایش داده است. غزه سال هاست که از کمبود آب آشامیدنی رنج می‌برد. منبع اصلی آب آن با آب فاضلاب و دیگر آلاینده‌ها آلوده شده است و کل آب آن را برای مصارف انسانی بی استفاده کرده است.
پیش از جنگ افراد هر روز به ۸۰ لیتر آب دسترسی داشتند که بسیار پایین‌تر از میزان توصیه شده سازمان ملل بود. اما اکنون این میزان به ۲ تا ۳ لیتر برای هر نفر در هر روز رسیده است.
اوضاع هر روز با توجه به تخریب زیرساخت‌های آب و دیگر زیرساخت‌ها در حملات هوایی رژیم صهیونیستی، وخیم‌تر شده است.
یک شهروند زن فلسطینی دیگر گفت ما امروز در جستجوی مکانی امن به اینجا آمدیم. من برای یافتن آب ۱۰ تا ۱۵ دقیقه راه رفتم و شنیدم اینجا منبع آب هست و امیدوار بودم آب آن قابل آشامیدن و مصرف انسانی باشد. این امید ماست.
خبرنگار گفت در حالیکه فلسطینیان منتظر ورود منابع آب هستند، بیماری‌های ناشی از کمبود آب آشامیدنی و جنگ به سرعت در حال گسترش است.

نظر شما