شناسهٔ خبر: 66578180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۲ خانوار آسیب دیده از بارندگی‌ در تربت جام و صالح آباد امدادرسانی شدند

مشهد-ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۲۲ خانوار آسیب دیده از بارندگی‌های رگباری دیروز (پنجشنبه)در شهرستانهای تربت جام و صالح آباد توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند.

صاحب‌خبر -

علی صبوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:نیروهای عملیات جمعیت هلال احمر طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۳۲ فرد آسیب دیده ناشی ازبارندگی‌ در روستاهای "رحیم آباد"، "حاجی آباد" و "میخک" از توابع شهرستان صالح آباد امدادرسانی کردند.

وی اضافه کرد: پیرو بارندگی‌های شدید در شهرستان تربت جام و صالح آباد در ساعات اولیه بامداد ۲۰ اردیبهشت جاری و دریافت گزارشها مبنی برجاری شدن سیلاب و ورود گل ولای به منازل مسکونی روستاهای "حاجی آباد"، "رحیم آباد" و "میخک"، بلافاصله یک تیم ارزیاب از مرکز پاسخگویی اضطراری شعبه تربت جام به منطقه اعزام شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: پس از ارزیابی منطقه، ۱۷ خانوار نیازمند اسکان اضطراری در روستای رحیم‌آباد که بیشترین آسیب را دیده بودند به مکان ایمن که توسط جمعیت هلال احمر به وسیله چادر و به صورت کمپ دایرشده بود انتقال یافتند.

صبوری افزود: تعداد پنج خانوار در روستاهای حاجی آباد و میخک نیز اسکان یافتند.

وی ادامه داد: با توجه به وسعت آسیب و با هماهنگی‌هایی انجام شده، تیم‌های پشتیبان در قالب ۲ دستگاه وانت کمک‌دار و یک خودرو خاور، اقلام مورد نیاز زیستی و امدادی شامل چادر، موکت، پتو و بسته غذایی را بارگیری کردند و به خانواده‌های متاثر از سیلاب تحویل دادند.

او تاکید کرد: با توجه به اعلام هشدارهای هواشناسی و ادامه بارش‌ها،پایش منطقه تا زمان رفع کامل خطرات توسط تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر همچنان ادامه خواهد داشت.

۲ شهرستان تربت جام و صالح آباد به ترتیب در فاصله ۱۷۳ کیلومتری و ۲۵۳ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

نظر شما