شناسهٔ خبر: 66577431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کهولت سن، عامل احتمالی مرگ یک قلاده پلنگ در فریمان

کهولت سن، عامل احتمالی مرگ یک قلاده پلنگ در فریمان اعلام شد.

صاحب‌خبر -

 

کهولت سن، عامل احتمالی مرگ  یک قلاده پلنگ در فریمان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی فریمان گفت: محیط بانان این شهرستان دوازدهم اردیبهشت امسال در حین گشت و پایش منطقه لاشه یک قلاده پلنگ را در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق مشاهده و برای بررسی به محیط زیست تحویل دادند.

 دکتر سید حبیب حسینی گفت: دربازدید مشترک کارشناسان شبکه دامپزشکی و محیط زیست از محل تلف شدن یک قلاده پلنگ در منطقه کله منار از مراتع روستای چهارتکاب علت مرگ پلنگ بررسی شد.

وی افزود :‌در گزارش اداره محیط زیست فریمان در بررسی های  اولیه اثری از اصابت گلوله توسط شکارچیان و یا آسیب توسط انسان دیده نشد و به علت گذشت چندین روز از تلف شدن حیوان و فساد لاشه، علائم بالینی قابل تشیخص رویت نشد .

دکتر حسینی با اشاره به این که با توجه به نبود دندان نیش بالایی فک و کنده شدن دندان‌های نیش پائینی حیوان تلف شده، احتمال می‌رود به علت کهولت سن این حیوان گوشتخوار قادر به شکار و تامین غذای مورد نیاز را نداشته و به علت گرسنگی تلف شده است گفت:اما با توجه به وجود بیماری هاری در منطقه، از مغز پلنگ تلف شده نمونه برداری انجام و برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه ارسال  شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی فریمان گفت:  لاشه حیوان تلف شده طبق پروتکل‌های بهداشتی  برای جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیردار احتمالی به صورت بهداشتی دفن شد.

 

 

 

 

 

نظر شما