شناسهٔ خبر: 66577102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه هزار نفر کار برگزاری انتخابات دور دوم مجلس را در حوزه انتخابیه ملایر برعهده دارند

همدان-ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: حدود سه هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان را برعهده دارند.

صاحب‌خبر -

سلمان اسماعیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دست اندرکاران و عوامل اجرایی انتخابات در ۱۶۷ شعبه مشغول اخذ رای و جمع آوری آرای مردم هستند.

وی یادآور شد: حوزه انتخابیه ملایر جزو هشت حوزه ای در کشور است که انتخابات آن تماما الکترونیک در حال برگزاری است.

فرماندار ملایر اظهار کرد: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور در حوزه انتخابیه ملایر اتخاذ شده است و امیدواریم همچون دور نخست شاهد حماسه ای دیگر از مردم این دیار شهید پرور باشیم.

به گزارش ایرنا، در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ملایر در مرحله نخست ۱۸۵ نفر پیش ثبت‌نام کردند که ۱۰۱ نفر ثبت‌نام آنها قطعی شد و از این تعداد ۷۰ نفر تایید صلاحیت شدند.

پس از اعلام انصراف‌ها در مهلت قانونی و تغییر حوزه انتخابیه، ۵۵ نفر در میدان رقابتی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد ۵۰ نفر مرد و پنج نفر زن بودند.

در انتخابات یازدهم اسفندماه، حسین احمدی با کسب ۱۶ هزار و ۶۸۷ رأی معادل ۱۸.۹۱ درصد و احمد آریایی‌نژاد با ۱۶ هزار و ۶۱۲ رأی معادل ۱۸.۸۲ درصد آرا به عنوان نفرات دوم و سوم به دلیل به حدنصاب نرسیدن آرا به دور دوم انتخابات راه یافتند که امروز از بین این ۲ یک نفر به عنوان منتخب دوم به مجلس دوازدهم راه پیدا می کند.

پیشتر در انتخابات یازدهم اسفند ماه، حجت الاسلام احد آزادی خواه نماینده فعلی ملایر به عنوان نفر اول این حوزه انتخابیه وارد مجلس شد.

نظر شما