شناسهٔ خبر: 66576124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز رای‌گیری مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران و ورامین

تهران بزرگ - ایرنا - فرآیند رأی‌گیری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلانی رأس ساعت ۸ در شعبه‌های ۲ حوزۀ انتخابیه تهران و ورامین همزمان با ۲۰ حوزه انتخابیه دیگر کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس ستاد انتخابات استان تهران، گفت: در این دوره برای اولین بار در تمام شعب اخذ رای حوزه انتخابیه تهران رای‌گیری به صورت تمام الکترونیک و در حوزه انتخابیه ورامین به صورت تعرفه کاغذی انجام می‌شود.

سیدعباس جوهری از استقرار سه هزار و ۶۴۹ شعبه در حوزه انتخابیه تهران برای انتخابات روز جمعه خبر داد و گفت: براساس تصمیم هیات اجرایی برای شعبه هایی که زیر ۲۰۰ رای داشتند یک تا سه صندوق و در نهایت برای بالای یک هزار رای ۶ صندوق در نظر گرفته شده بنابراین ۱۶ هزار و ۳۵۴ صندوق مکانیزه در این مرحله خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مردم با پنج مدرک هویتی شناسنامه، گذرنامه، کارت ملی، گواهینامه و کارت پایان خدمت می توانند در دور دوم انتخابات شرکت کنند که بهتر است به دلیل الکترونیک بودن انتخابات در تهران با کارت ملی رای دهند البته که در دور اول انتخابات هم بالای ۹۰ درصد مردم استان تهران با کارت ملی رای دادند.

جوهری اظهار کرد: امکان شرکت در این دور برای افراد متولد ۱۳۸۵/۰۲/۲۱ و قبل از آن وجود دارد؛ به‌شرطی‌که در دور اول در حوزۀ فعلی رأی داده باشند یا در هیچ حوزه‌ای شرکت نکرده باشند.

دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز جمعه ۲۱ اسفند به شکل همزمان در برخی استان‌های کشور از جمله حوزه انتخابیه تهران و ورامین برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس دارای ۳۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی است که در مرحله اول ۱۴ نماینده با رای مردم برگزیده شدند و ۱۶ نماینده دیگر نیز از میان ۳۲ کاندیدای راه یافته به مرحله دوم با رای مردم انتخاب خواهند شد.

نظر شما