شناسهٔ خبر: 66575291 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در آیین نکوداشت مختومقلی فراغی در بندرترکمن عنوان شد؛

تجلیل از مفاخر نشان از توجه و اهمیت قائل شدن برای فرهنگ کشور است

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،همایش بزرگ دویست و نود و یکمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی، شاعر و عارف بزرگ ایرانی ترکمن، در عصر سه شنبه 19 اردیبهشت ماه با حضور جواد قربانی معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و هیات همراه ، فرماندار و بخشدار مرکزی جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و ادب و اقشار مردم در شهرستان ترکمن برگزار شد.

در این مراسم، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،گفت: نکوداشت مفاخر  فرهنگی و ادبی ایران اسلامی چون مختومقلی فراغی از جمله مهمترین وظایف و تکالیف دستگاه های فرهنگی جمهوری اسلامی است.

جواد قربانی، افزود: این نکوداشت ها زمانی قدرت تاثیر گذاری بیشتری می یابد که سعی شود مخاطب اصلی این نوع مراسم نسل جوان باشد.

وی ادامه داد: تجلیل از مفاخر، توجه و اهمیت قائل شدن برای علم و ادب و فرهنگ و هنر کشور است و در این زمینه باید از افرادی که در این راه خدمت می کنند قدردانی شود که در این مراسم از 6 خانواده هنرمندان در گذشته و پیشکسوتان و گروه های هنری  تجلیل به عمل می آید.

شعر خوانی و اجرای موسیقی با محوریت اشعار این شاعر و دانشمند عارف و اجرای طنز گروه آلادا از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود که مورد استقبال پرشور حاضران در مراسم قرار گرفت.

همچنین در حاشیه برپایی این رویداد نمایشگاه صنایع دستی اقوام شهرستان بندر ترکمن  نیز برپا شد.

گفتنی است،این مراسم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر ترکمن و انجمن ها و موسسه های فرهنگی هنری شهرستان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، و فرمانداری , بخشدار مرکزی و بخشدار سیجوال و شهرداران بندر ترکمن و سیجوال و شورای اسلامی  و اداره صمت شهرستان و کانون بسیج هنرمندان  برپا شد.

 

نظر شما