شناسهٔ خبر: 66570944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ هزار سرود ویژه دهه کرامت در حرم‌رضوی اجرا می‌شود

مشهد-ایرنا- معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: حضور گروه‌هایی از ۶ استان کشور و اجرای ۲ هزار سرود در حریم و حرم رضوی از ویژه برنامه‌های حرم رضوی در دهه کرامت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین شریعتی‌نژاد روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: همانند سال‌های گذشته در شب میلاد حضرت معصومه(س)، نخستین جشن از سلسله جشن‌های شکوه رضوان همراه با مدیحه سرایی، شعرخوانی، همخوانی و سرود از ساعت ۲۰ آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین رویداد دختران خورشید در قالب اجتماع بانوان، همراه با برنامه‌های مادرانه و دخترانه همراه با مولودی خوانی، ۲۱ اردیبهشت ماه در رواق امام خمینی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: جشن‌هایی نیز به همت مدیریت زائران غیر ایرانی با عنوان «بشائر المیلاد» برای زائران اردو و عرب زبان پیش‌بینی شده که در رواق غدیر برپا می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان برنامه‌های شب میلاد امام رضا(ع) گفت: مراسم جشن شب میلاد امام مهربانی‌ها در سه بخش شامل برپایی جشن شکوه رضوان، گلباران حرم مطهر توسط خدام و اجتماع باشکوه هیات‌های مذهبی در صحن پیامبر اعظم برگزار خواهد شد.

جشن بزرگ سلام آقا

حجت الاسلام شریعتی نژاد افزود: اجتماع باشکوه هیات‌های مذهبی با عنوان «جشن بزرگ سلام آقا» با حضور مدیحه سرایان و ذاکران اهل‌بیت برجسته کشور در شب میلاد امام رئوف‌مان در رواق امام خمینی(ره) از برنامه‌های متفاوت این ایام است.

وی گفت: همزمان با شب میلاد ثامن الحجج (ع)، کرسی تلاوت بین المللی رضوی با حضور قاریان بین‌المللی در صحن پیامبر اعظم(ص) برپا می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ادامه داد: همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع)، آیین تعویض پوش ضریح و پرچم گنبد منور رضوی نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: از جمله برنامه های مردم محور در این ایام در حوزه سبک زندگی و معارف رضوی، جلسه های پرسمان معارف رضوی و مناظرات رضوی هر روز قبل از نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی (ره) است.

حجت الاسلام شریعتی نژاد گفت: جشنواره قرآنی امام رضا(ع) با محوریت فرازخوانی قرآن کریم، کتابت مردمی قرآن کریم، ثبت نام نهضت ملی آموزش قرآن کریم، حفظ سوره های قرآن، نهج البلاغه و احادیث رضوی، نقاشی و خوشنویسی با محوریت حدیث سلسله الذهب و برگزاری مسابقات روزانه و نیز دلنوشته به امام رضا(ع) نیز در این دهه برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: نمایش فیلم های سینمایی رضوی اکران شده در جشنواره فجر و عمار در سالن همایش های آستان قدس از برنامه های هنری ایام ولادت است.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: در این ایام مبارک آزادی زندانیان با عنوان «یا ضامن آهو»، اعزام ۱۸۲ نفر از خدام به سفرهای «زیرسایه خورشید»، برنامه «رهپویان وصال» و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران بخشی دیگری از برنامه هایی است که برگزار خواهد شد.

جشن‌های "دهه کرامت" از ابتدای ذی‌القعده همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) آغاز شده و تا روز ۱۱ ذی‌القعده برابر با سالروز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد.

نظر شما