شناسهٔ خبر: 66570935 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز فعالیت قانونی اقدام کنند

صاحب‌خبر -

‍ به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، رئیس گروه امور رسانه و تبلیغات این اداره کل گفت: در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ سال جاری نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند

محسن سمیع افزود: فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند پ ماده 3 آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.


وی ادامه داد: همچنین صاحبان امتیاز رسانه‌ها می توانند با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور نسبت به ثبت و معرفی رسمی سامانه‌های خبری و پیوست‌های فضای مجازی متعلق به رسانه خود که در انواع سکوها و کارافزارهای ایرانی منتشر می‌شوند، اقدام نمایند.
سمیع یاد آور شد: صاحبان امتیاز رسانه ها از این پس می توانند در بخش سامانه خبری، انواع کانال ها، کارافزار و اپلیکیشن های خبری متعلق به رسانه خود را ثبت نموده و در این مرحله ضمن برخورداری از حمایت های قانون مطبوعات، مشمول افزایش ضریب کیفی و مشوق های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه رسانه ای کشور در فضای مجازی شوند.

وی عنوان کرد: همچنین نظر به وجود ظرفیت های قانونی و وظایفی که در مصوبات شورای عالی فضای مجازی و نیز آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات پیش بینی و به عهده هیات نظارت بر مطبوعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاده شده است، کلیه شخصیت های حقیقی و حقوقی علاقه مند و فعال رسانه ای در فضای مجازی و اداره کنندگان کانال ها، کارافزارها و سامانه های خبری فاقد پروانه فعالیت نیز می توانند با مراجعه به سامانه جامع رسانه های کشور نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز فعالیت اقدام نمایند.

 رئیس گروه تبلیغات و رسانه تاکید کرد: این مهم در راستای اجرای قانون و حمايت از رسانه‌های دارای مجوز در قبال برخی فعالیت های غیر قانونی و بدون هویت و نیز کمک به بسط مرجعیت خبری داخلی و فعالیت قانونی در عرصه اطلاع رسانی کشور انجام می شود.
وی تصریح کرد: علاقمندان می توانید با مراجعه به سامانه جامع رسانه های کشور به آدرس:
https://e-rasaneh.ir/. نسبت به درخواست‌ فعالیت رسانه ای کانال ها و سامانه های خبری اقدام و در صورت احراز شرایط قانونی و تایید صلاحیت، مجوز فعالیت آنها صادر می‌شود.

نظر شما