شناسهٔ خبر: 66570029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری رسمی خط پردازش زباله قائم شهر

طرح سامان دهی پسماند قائم شهر با بهره برداری رسمی خط پردازش زباله با موفقیت اجرایی شد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  شهردار قائم شهر گفت: مقوله زباله به عنوان یک ابر چالش زیست محیطی در شمال کشور از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری و شهرداری ها است و در این راستا شهرداری قائم شهر برای مدیریت و ساماندهی پسماند، طرح پردازش خط زباله را در جوار سایت انباشت زباله این شهر اجرایی کرده است.

علیپور افزود: ساماندهی پسماند با اجرای خط پردازش زباله مطالبه جدی مردم این شهر از شهرداری بوده که پس از۷۰ سال این خواسته شهروندان با همکاری شورای شهر و شهرداری قائم شهر در حال تحقق است.

شهردار قائم شهر یادآور شد؛ تفکیک و جداسازی زباله و تبدیل آن به کود آلی وهدایت به کارخانه کمپوست آثار ارزشمند خط پردازش زباله خواهد بود که بااجرای آن ۶۰ درصد زباله این شهر بازیافت خواهد شد و ۴۰ درصد زباله غیر قابل بازیافت بصورت بهداشتی در لندفیل کنار خط پردازش دفن خواهند شد.

علیپور، ظرفیت پذیرش خط پردازش زباله با دو خط ۲۵۰ تنی را روزانه ۵۰۰ تن اعلام کرد که برای طراحی و نصب تجهیزات و راه اندازی آن ۳۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار قائم شهر با قدردانی از کمک اعتباری دولت در حوزه پسماند، تکمیل طرح تصفیه شیرابه و ایجاد کارخانه کمپوست در آینده را از الزامات اساسی در تکمیل چرخه و زنجیره مدیریت ساماندهی پسماند در قائم شهر نام برد که با تحقق آن مشکل زباله این شهر به طور کامل برطرف خواهد شد.

نظر شما