شناسهٔ خبر: 66568814 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعطای اسناد مالکیت صنعتی و علمی در سمنان

در مراسمی اسناد مالکیت شهرک‌های صنعتی استان، نیرو‌های مسلح، اسناد پارک علم و فن آوری و شرکت‌های دانش بنیان سمنان و شاهرود، اسناد نهضت ملی مسکن و اسناد تعدادی از مغازه‌های بازار سنتی سمنان به صاحبان آنها تحویل داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ به گفته مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان، این سند‌ها شامل اسناد ۲ هزارو ۶۳۶ هکتار از شهرک‌های صنعتی استان با یک هزارو ۷۰۹ قطعه، ۱۲۳ هزار هکتار زمین کشاورزی در قالب ۱۶ هزارو ۴۸۰ قطعه سند، یک هزار و ۷۱۴ هکتار زمین‌های نهضت ملی مسکن با ۴ هزارو ۲۶۴ قطعه سند و ۷۷۲ قطعه سند برای زمین‌های نیرو‌های مسلح و صدور ۱۰۰ درصدی اسناد مالکیت پارک‌های علم و فن آوری استان سمنان است.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فن آوری اشاره کردو گفت: با سند دارشدن این واحد‌ها و تثبیت مالکیت آنها و استفاده از سند رسمی، این شرکت‌ها میتوانندبرای دریافت تسهیلات اقدام کنند.
حسن بابایی گفت: سازمان ثبت از دو سال پیش باز تعریف سامانه‌های حوزه ثبت شرکت‌ها را آغاز کرده و با جدیت به دنبال رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری است.
بابایی گفت: تا چند هفته آینده خدمات جدید و هوشمندی از ثبت شرکت‌ها با راه اندازی رسمی سامانه جامع آن ارائه می‌شود.
استاندار سمنان هم در این مراسم گفت: با سند دارشدن اراضی و منابع ملی بسیاری از مشکلات برطرف میشود.
سید محمد رضا هاشمی افزود: با توجه به اینکه سمنان یکی از استان‌هایی است که وسعت زیادی دارد سند دارشدن اراضی ملی کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی گفت: امیدواریم هر چه سریعتر تمامی اموال منقول و غیر منقول استان سند دارشوند.
حجت الاسلام اکبری رییس کل دادگستری استان سمنان هم گفت: یکی از تحولات مهم در دستگاه قضا حد نگاری و تک برگ شدن اسناد بود.
همچنین نشست اعضا شورای قضائی استان با حضور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دادگستری سمنان برگزار شد.
در این نشست رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برای جلوگیری از دخل وتصرف در اراضی ملی و کشاورزی سند دارشدن و هویت بخشی یکی از راهکارهاست.
بابایی با بیان اینکه استان سمنان در زمینه سند دارشدن زمین‌های کشاورزی جز ۳ استان اول کشور است افزود: پیش بینی شده تا پایان امسال تمامی اراضی کشاورزی استان سند دار شوند.
وی با بیان اینکه میانگین کشوری سند دار بودن زمین‌های کشاورزی در کشور ۵۴ درصد است افزود: این درحالی است که ۷۱ درصد اراضی کشاورزی استان سمنان سند دار شده اند.
در این نشست رییس کل دادگستری استان هم بخشی از سیاست‌های دستگاه قضا را اجرای کامل قانون حد نگار دانست و گفت: در حال حاضر ۹۹ و نیم درصد اراضی منابع ملی استان قانون حد نگار درآن اجراشده و ۳ هزار جلد سند برای آن صادر شده است.
حجت الاسلام اکبری گفت: ۱۷۲ هزارو ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان که سند دار شده اند ۵ هزارو ۲۰۰ هکتار آن مشکل تداخل سند داشتند که تا پایان سال قبل رفع تداخل سند شدند.

<div id="video-display-embed-code_11091570"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4228529/11091570?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما