شناسهٔ خبر: 66568569 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تهدید روسای شهرک‌های اسرائیلی نزدیک لبنان: «از اسرائیل جدا شده و دولت الجلیل را تشکیل می‌دهیم»

صاحب‌خبر -

شفقنا- نارضایتی شدید ناشی از وضعیت امنیتی، سران شهرک‌های اسرائیلی در منطقه شمالی واقع در نزدیکی مرز لبنان را بر آن داشت تا در سایه ناکامی ارتش در تامین امنیت این منطقه در برابر موشک‌ها و پهپادهای حزب الله، تهدید به اعلام «جدایی از اسرائیل و تأسیس دولت الجلیل» کنند.

به گزارش شفقنا به نقل از العربی الجدید، علیرغم غیرواقع‌بینانه بودن این اعلامیه و قرار گرفتن آن در چارچوب اعلام اعتراض و ابراز خشم، سران شهرک‌های شمال اسرائیل بر این باورند که مقامات تل‌آویو به مدت هفت ماه است که این منطقه را نادیده گرفته‌اند به طوری که حدود 80 هزار شهرک‌نشین اسرائیلی همچنان به دور از منازل و مناطق مسکونی خود از ابتدای جنگ هستند و هیچ چشم‌انداز روشنی برای بازگشت آنها وجود ندارد و دولت به مطالبات آنها برای حمله به لبنان و دور کردن حزب الله از مرزها توجهی نمی‌کند.

در جلسه اخیر اعضای «مجمع خط مقدم»، مقرر شد تا چند روز دیگر که همزمان روز نکبت برای فلسطینیان و روز «استقلال» برای اسرائیلی‌هاست، تشکیل «دولت الجلیل» و «جدایی یکجانبه از اسرائیل» اعلام شود، همزمان اقدامات دیگری در این مرحله انجام خواهد شد که اعضای انجمن آن را برنامه‌ریزی کرده‌اند اما امری که کاسه صبر آنها را لبریز کرد، اظهارات نتانیاهو در جلسه اخیر کابینه در خصوص تاریخ بازگشت دانش‌آموزان در مناطق شمالی به مدرسه بود.

در 6 مه، شبکه 12 اسرائیل گزارش داد «بنی گانتز»، عضو کابینه جنگ گفته است آیا ساکنان شهرک‌ها برای آغاز سال تحصیلی در اول سپتامبر به خانه‌های خود باز خواهند گشت؟ نتانیاهو در پاسخ به وی گفت: « اگر آنها چندین ماه پس از 1 سپتامبر برگردند چه اتفاقی می‌افتد؟»

حزب الله لبنان پس از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه اقدام به انجام حملات محدود به مناطق شمالی اسرائیل کرده است تا به عنوان جبهه‌ای پشتیبان، فشارها از غزه را کاهش دهد.

متن این خبر در العربی الجدید

نظر شما