شناسهٔ خبر: 66568560 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۶۰۰ هزار میلیارد ریال برای اتمام طرح‌های نیمه تمام کردستان

معاون عمرانی استاندارکردستان می‌گوید: برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان به ۶۰۰ هزارمیلیارد ریال اعتبار نیاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،کیومرث حبیبی با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر ۲۰۰ طرح نیمه تمام در استان وجود دارد که اتمام آنها نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است.
وی افزود: بخشی از این طرح‌ها شامل گردنه صلوات اباد سنندج، پل گاران مریوان، ۵ هزار هکتار از اراضی پایاب سد گاران در قالب فاز ۳ و ۴ و احداث مسیر ارتباطی دیواندره -بیجار است.
معاون عمرانی استاندارکردستان در ادامه به شاخص‌ترین این طرح‌ها نیز اشاره کرد و افزود:تاکنون ۱۶۰ کیلومتر ازکریدور شمال غرب به جنوب غرب ایران انجام شده که برای اتمام مابقی آن نیز که ۱۶۰ کیلومتر دیگر است حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است.
وی همچنین به افتتاح ۳۰ کلان پروژه در سفر رئیس دولت به کردستان اشاره کرد و یادآور شد: تامین آب شرب سنندج، تکمیل راه آهن سنندج - همدان، فرودگاه سقز، سد‌های استان و پروژه واحد‌های مسکونی از جمله این ابر طرح‌ها بود که سال گذشته به بهره برداری رسید.
حبیبی در پایان اعتبارات مصوب شده استان در دو سفر هیئت دولت را ۳۰ هزار میلیارد تومان براورد کرد و افزود: از این میزان بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان برای اتمام دیگر طرح‌های استان صرف شده است.

<div id="video-display-embed-code_11092629"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4228621/11092629?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما