شناسهٔ خبر: 66568283 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

‍پیشنهاد خرید از نمایشگاه کتاب-۵۵

آثار مفاخر ما چراغی برای آینده است

محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: هر کدام از آثار مفاخر ایران ما مانند چراغی است نسل جوان را به زندگی امیدوارانه‌تر و صلح آمیزتر سوق می‌دهد.

صاحب‌خبر -

سرویس ادبیات خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، خبرنگاران ایبنا به سراغ چهره‌های فرهنگی، ادبی وهنری رفته و از آنها خواسته‌اند تا به مخاطبان این رسانه، کتاب‌هایی را به عنوان پیشنهاد خرید از نمایشگاه کتاب تهران معرفی کنند. به همین بهانه گفت‌وگویی داشتیم با محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی که چند سالی است در انجمن مفاخر در تلاش است تا با بزرگداشت‌ها وهمایش‌های تخصصی ویژه برای شناساندن بزرگان و مفاخر این سرزمین به فرهنگ و تمدن ایران کمک کند.

شالویی برای پیشنهاد خرید از نمایشگاه امسال گفت: مخاطبان علاقه‌مند به فرهنگ و ادبیات به آثاری که از مفاخر ما در این نمایشگاه تجدید چاپ شود توجه ویژه داشته باشند. به خصوص آثاری که با شرح، توضیح و تفسیر همراه است. آثاری مانند مثنوی معنوی که در سطح جهان مورد توجه واقبال مردم دنیاست چه بهتر که در کشور خودمان هم نسبت که به این کتاب‌ها اقبال بیشتر شود.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ادامه داد: کتاب‌هایی نظیر شاهنامه، دیوان حافظ، کلیات سعدی، مجموعه‌های نفیس و گران سنگ عطار ازجمله الهی‌نامه، اسرارنامه، مصیبت‌نامه، منطق‌الطیر، تذکره‌الاولیا، در جهانی که تصور می‌شود جهانی با سختی‌های بسیار است هر کدام از این آثار می‌توانند برای نسل امروز به سان چراغی باشند که آنها را به آینده‌ای روشن‌تر و امیدوارکننده‌تر سوق دهد.

نظر شما