شناسهٔ خبر: 66565621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هم اندیشی کمیته زیرساخت مرکزی اربعین در ایلام

خبرگزاری صدا و سیما

نشست کمیته زیرساخت مرکزی اربعین با حضور مسئولان استان‌های مُعین به صورت ویئوکنفرانس در استانداری ایلام برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ در نشست کمیته زیرساخت مرکزی اربعین که با حضور هژبری معاون عمرانی استاندار، مشاور وزیر نیرو، جانشین کمیته تسهیلات اربعین در عراق و معاون شرکت توانیر برگزار شد؛ دبیر ستاد اربعین وزارت نیرواعلام کرد: پارکینگ‌های اربعین شماره ۱ و ۲ کف سازی، بهسازی و لاین بندی شده است.
معاون عمرانی استاندار ایلام افزود: سال گذشته با تمهیدات اندیشیده شده، هیچ گونه ترافیکی در محور‌های مواصلاتی استان وجود نداشت. 
وی اضافه کرد: ۲ باب سردخانه ۲۴۰ تنی زیر صفر و بالای صفر در مرز مهران راه اندازی شده که برای محوطه سازی آن ۶ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز گفت: ۶۵ دوربین نظارتی و ترافیکی مسیر‌های منتهی به مهران را رصد می‌کنند.
به گفته چشمه خاور؛ قرار داد باکس و نیوجرسی با اعتبار۱۶۰ میلیارد تومان بسته شده که برای اربعین امسال به دیگر طرح‌ها تزریق شده و راه پدافندی به طول ۷ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد در حال انجام است که اعتبار مورد نیاز آن ۳۲ میلیارد تومان خواهد بود.
دوستی، مدیر کل راه و شهرسازی هم در این نشست، گفت: ناحیه رانشی محور ایلام- مهران به طول ۲ کیلومتر، تنها نقطه‌ای است که تکمیل نشده و در صورت پرداخت درصدی از مطالبات پیمانکار، به اربعین امسال خواهد رسید.
به گفته مدیر عامل برق استان، روشنایی کمربند غربی به ۳۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و برای احداث خط و پست دوم مبدل برق مهران نیازمند رفع معارضین محلی هستیم.
دبیر کمیته زیرساخت اربعین کشور نیز در این نشست گفت: در خصوص سایت پسماند، شهرداری تهران پای کار خواهد آمد. 
غلامعلی افزود: ساماندهی میدان اربعین نیز در حدی که مقدور باشد، فازبندی می‌شود.
وی اضافه کرد: رسیدگی به وضعیت مساجد و حسینیه‌های مسیر نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.
غلامعلی تصریح کرد: در اربعین امسال نیز از ظرفیت استان‌های معین استفاده خواهد شد و موارد خواسته شده به آن‌ها ابلاغ می‌شود تا در اسرع وقت انجام بگیرد.
دبیر ستاد مرکزی اربعین اذعان کرد: برای جذب اعتبارات تصفیه خانه و پارکینگ ها، چون به رقم بالایی نیاز است و از توان دستگاه‌های اجرایی خارج است؛ باید از ظرفیت استان‌های معین استفاده شود.
استان‌های تهران، خراسان شمالی، قم، مازندران، لرستان، مرکزی، البرز و گلستان، استان‌های معین ایلام در کنگره بزرگ اربعین حسینی هستند.

<div id="video-display-embed-code_11093136"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4228635/11093136?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما