شناسهٔ خبر: 66565547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: کردستان به عنوان مرکز شوافع جهان اسلام معرفی می‌شود+فیلم

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: بنا داریم با برگزاری کنگره ای، استان و شهر سنندج را به عنوان مرکز شوافع جهان اسلام به جهانیان معرفی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسماعیبل زارعی کوشا روز پنجشنبه در جلسه توجیهی کاروان های حج تمتع استان کردستان در سنندج اظهار کرد: مذهب شافعی ظرفیت بسیار خوبی برای استان به شمار می رود بنابراین تلاش داریم در قالب کنگره ای کردستان را به عنوان مرکز مسلمانانی که تابع و پیرو حضرت امام شافعی هستند معرفی کرده و این موقعیت را برای استان تثبیت کنیم.

وی با بیان اینکه استان کردستان مظهر و نماد وحدت شیعه و سنی و مظهر برادری و همدلی است، گفت: امیدواریم همانگونه که هر ساله کاروان ها این جلوه برادری و وحدت را از خود نشان داده اند امسال نیز این جلوه پررنگ تر شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه افتخار می کنیم مردم کردستان مردمی متدین و دیندار هستند، افزود: استان کردستان در کشور در زمینه آسیب هایی همانند سرقت رتبه آۀخر را دارد که این این نشانه تدین ودینمداری مردم استان است و مایه افتخار است.

وی با تقدیر از تمامی کارگزان و مسئولان و مدیران کاروان های حج تمتع استان اظهار کرد: این توفیق و افتخار مشرف شدن به خانه خدا غبطه برانگیز است بویژه برای کسانی که توفیق زیارت داشته و قبلا مشرف شده اند و امیداریم خداوند توفیق و سلامتی و طول عمر بدهد که حجی مقبول و سفری خاطره انگیز برای همه زائران باشد.

بیش از هزار کردستانی عازم حج تمتع می شوند

مدیرکل حج و زیارت کردستان نیز در این آیین اظهار کرد: امسال هزار و ۱۴۵ نفر از زائران کردستانی شامل ۶۰۸ نفر از بانوان و ۵۳۷ نفر از آقایان در قالب ۱۰ کاروان به حج تمتع مشرف می شوند.

استاندار: کردستان به عنوان مرکز شوافع جهان اسلام معرفی می‌شود+فیلم

کاوه شیرزادی افزود: کاروان های حج تمتع امسال شامل ۹ کاروان اهل تسنن و یک کاروان اهل تشیع است که از هفتم تا یازدهم خرداد ماه و از طریق ایستگاه پروازی همدان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این سفر معنوی ۳۲ نفر از عوامل و کارگزاران حج و زیارت زائران را همراهی می کنند،گفت: جوانترین زائر از استان کردستان ۱۶ سال و مسن‌ترین زائر نیز ۱۱۲ سال سن دارد و میانگین سنی زائران نیز ۶۴ سال است.

مدیرکل حج و زیارت کردستان یادآور شد: تمام اقدامات لازم برای اعزام کاروان از جمله برگزاری ۱۲ جلسه آموزشی، معاینات پزشکی زائران انجام شده است.

در ادامه این آیین زائران کردستانی با نحوه بجای آوردن آداب و مناسک حج بصورت نمادین آشنا شدند.

نظر شما