شناسهٔ خبر: 66565119 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

از سوی نشر معارف منتشر شد؛

جدیدترین اثر وجیهه سامانی برای نوجوانان به نمایشگاه کتاب رسید

کتاب «پشت این پنجره» نوشته وجیهه سامانی، ویژه رده سنی نوجوان و با محوریت خطرات فضای مجازی به نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): گستردگی روزافزون فضای مجازی با جذابیت‌هایی که دارد، می‌تواند به نوجوانان فرصت‌های زیادی بدهد؛ اما ممکن است آن‌ها را با چالش‌ها و خطراتی هم مواجه کند. چه بسیار نوجوانانی که به دلیل نبود آشنایی با بی‌رحمی‌های این دنیای پرماجرا، طعمه بازی‌های کاربران و صحنه‌گردانان می‌شوند و تا چشم باز می‌کنند در باتلاقی از مشکلات و سردرگمی‌ها فرو رفته‌اند.

کتاب «پشت این پنجره» نوشته وجیهه سامانی با محوریت قرار دادن خطرات فضای مجازی برای کاربران نوجوان، از دو داستان «خانم ام دی» و «فرمول یک» تشکیل شده که به دو چالش مهم فضای مجازی، یعنی «دوستی‌های مجازی» و «دزدی‌های اینترنتی» پرداخته است.

در پشت جلد این کتاب آمده است:
«فضای مجازی پره از این گرگای ناقلا و بی‌رحمی که با هزار ترفند و حیله، خودشون رو جور دیگه‌ای نشون می‌دن. شاید شماها بره نباشین، شنگول و منگول نباشین یا فکر می‌کنین که نیستین و زرنگین، اما این گرگا هستن، همیشه و همه‌جا. دستای سیاه و زمختشون رو سفید می‌کنن، صدای کریه‌شون رو عوض می‌کنن و از پشت این پنجرۀ مجازی، دست دوستی دراز می‌کنن طرفتون…».

کتاب «پشت این پنجره» در ۱۲۲ صفحه از سوی بُرنا (کتاب‌های نوجوان نشر معارف) در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید

نظر شما