شناسهٔ خبر: 66564291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تخریب قنات یمامه بافق در سیل اخیر

رئیس جهاد کشاورزی بافق: در اثر سیلاب و بارندگی‌های اخیر بافق بخشی از قنات معروف به یمامه این شهرستان تخریب شد.

صاحب‌خبر -

تخریب قنات یمامه بافق در سیل اخیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، عسکری گفت: قنات یمامه یکی از شاخه‌های قنات هنیه بافق از قدیمی‌ترین قنات‌های این شهرستان است که نقش مهمی برای رونق کشاورزی و محصولات کشاورزی دارد.

او افزود: با اعلام تخریب از سوی کشاوزان، کارشناس جهاد کشاورزی بافق با حضور در حوزه قنات، خسارات وارده را بررسی کرد.

عسکری گفت: با همکاری بخشداری مرکزی و برخی از نهاد‌های مربوطه در تلاش هستیم این خسارت جبران و دوباره قنات یمامه جاری شود.

رحیم پور بخشداری مرکزی بافق هم افزود: با وجود اینکه این قنات در حوزه روستایی نیست، اما بنا به دستور فرماندار شهرستان مقرر شد مبلغ ۲ میلیارد ریال برای لایروبی و روان سازی در این قنات، با انجام تفاهم نامه‌ای با جهاد کشاورزی، انجام شود.

کشاورزان این منطقه با گلایه از برخی مسئولان گفتند: بار‌ها قبل از اخطار‌های هواشناسی از مسئولان درخواست کرده ایم چاره اندیشی کنند، اما اقدامی نشد.

آنها عنوان کردند: وجود جاده آسفالته شهرداری، ترمیم ناقص کانال خط انتقال گاز، سیلاب‌ها را سرگردان و به قنات هدایت کرده است و از مسئولان شهرداری خواستیم تا این موضوع را بررسی کنند، اما نبودن در حریم شهر را بهانه کردند.

کشاورزان گفتند: مسئولان باید راهکاری برای تکرار نشدن این خسارت بیاندیشند و با اقدامات لازم، قبل از سیل و باران از خسارت به این قنات جلوگیری کنند.

آنها گفتند: در حال حاضر و در این بارندگی‌های اخیر به بیش از ۱۰ حلقه چاه این قنات خسارت وارد شده که پر از گل و لای است.

کشاورزان بیان داشتند: محصولاتشان در حال خشک شدن است و پرداخت خسارت‌ها برای لایروبی باید به موقع انجام شود؛ البته در حال حاضر خوشان با کمک‌های مردمی در حال لایروبی هستند.

نظر شما