شناسهٔ خبر: 66563384 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پنجاه بدر پیوند طبیعت با معنویت+ تصاویر

استاندار قزوین گفت: پنجاه بدر نشان دهنده ارتباط انسان با طبیعت، معنویت و خداباوری است و مردم قزوین در این روز برای شکرگذاری در طبیعت حضور پیدا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین با بیان اینکه قزوین یکی از نقاط پر ظرفیت و پر استعداد کشور پهناور ایران است و خداوند الطاف خود را به صورت کامل در این پهنه مینودری روا داشته است، گفت: طبیعت زیبا، دشت حاصلخیز، صنایع، آثار تاریخی، فرهنگ اصیل و ریشه دار و مردم نجیب از جمله این ظرفیت هاست که نماد آن در پنجاه بدر خلاصه شده است.

اعلایی گفت: آیین سنتی و تاریخی پنجاه بدر میراث فرهنگی مردم با فرهنگ و اصیل شهر قزوین است، این آیین نشان دهنده ارتباط انسان با طبیعت و معنویت و خداباوری است و مردم در این روز برای شکرگذاری و دعا برای وسعت رزق در طبیعت حضور پیدا می‌کنند. 

استاندار قزوین با اشاره به برنامه‌های استان برای تقویت گردشگری اضافه کرد: مجموعه مدیریتی استان تلاش می‌کند با مناسب سازی و مناسبت سازی که یکی از آنها توسعه پنجاه بدر بود به توسعه گردشگری استان کمک کند و این مهم با تمام توان دنبال خواهد شد. 

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: حضور و مشارکت مردم کمک می‌کند مناسبت سازی پنجاه بدر به شکل بهتری رقم بخورد و سه سال است این موضوع شروع شده و در آینده رشد و شکوفایی بیشتری خواهد داشت.

استاندار قزوین گفت: میهمان خارجی و سفرایی که در روز‌های اخیر به استان سفر کرده بودند از زیبایی قزوین مشعوف و متعجب بودند، موضوعی که نشان دهنده اهمیت قزوین است و باید آن را هرچه بیشتر به مردم کشور و دنیا بشناسانیم.

به مناسبت پاسداشت آیین کهن پنجاه‌به‌در، جشنواره غذا‌های سنتی، پیش‌غذا و نوشیدنی‌های قزوین در دولتخانه صفوی برگزار شد.

نظر شما