شناسهٔ خبر: 66562635 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

افتتاح جلسه یک پارلمان محلی در آمریکا با تلاوت قرآن

جلسه پارلمان محلی ایلینوی در آمریکا با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط یک امام مسجد افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، شیخ حسن مصطفی علی، امام جماعت مسجد مکه در شیکاگو، جلسه مجلس نمایندگان ایالت ایلینوی آمریکا در اسپرینگفیلد، مرکز این ایالت، را با آیاتی از قرآن کریم و اقامه نماز افتتاح کرد. وی همچنین برای موفقیت، راهنمایی و هدایت در جهت رسیدن به عدالت، صلح و توقف جنگ و خشونت در سراسر جهان دعا کرد. 

این برنامه در چارچوب فعالیتهای روز ارتباط با نمایندگان ایالت توسط شورای مؤسسات اسلامی در شیکاگو و حومه آن انجام شد.

در این روز صدها تن از رهبران جامعه اسلامی به همراه بسیاری از دانش‌آموزان مدارس و دانشگاه‌ها برای شرکت در این رویداد مهم به دفاتر نمایندگان خود در ایالت می‌روند تا با آنها ارتباط برقرار و در مورد مسائل مهم و ضروری شهروندان بحث و گفت‌وگو کنند.

شیخ حسن علی در این مراسم آیاتی از سوره نساء را تلاوت کرد: إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُم بَيْنَ النَّاسِ أَن تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ ۚ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُم بِهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ كَانَ سَمِيعًا بَصِيرًا.

او سپس این آیات را به زبان انگلیسی ترجمه کرده و در ادامه برای اعضا و نمایندگان، قانونگذاران و تصمیم‌گیران، برای موفقیت در وضع قوانین و اتخاذ تصمیماتی که برای دستیابی به ارزش‌های عدالت، صلح، برابری، توقف جنگ‌ها، خشونت و خدمت به مردم مؤثر باشد دعا کرد. 

انتهای پیام

نظر شما