شناسهٔ خبر: 66562404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۹ مصوبه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی که گره از مشکلات کارآفرینان همدان باز کرد

همدان- ایرنا- مسوول دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی همدان گفت: ۴۹ مصوبه و دستاورد مهم اقتصادی این شورا طی سال ۱۴۰۲، گره های زیادی از مشکلات کارآفرینان استان باز کرده است.

صاحب‌خبر -

رحیم مرتضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دستاوردها در حوزه زیرساختها، اصلاح قوانین و مقررات، بخشنامه ها و رویه های اداری و سایر بخش ها بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۴۹ مورد مصوبه و دستاورد شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در سال گذشته ۴۶ مورد آن استانی و سه مورد آن ملی است.

مرتضایی بیان کرد: سال گذشته دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ۱۰ جلسه با محوریت صادرات ، معادن، امور بانکی، تجارت با مجارستان، مسائل فرش دستباف، کشاورزی، معادن، ثبت برند ، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی برگزار کرده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان گفت: تعداد مصوبه اجرا شده در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در سال گذشته ۱۳ مورد بوده و ۳۶ مورد آن در حال پیگیری است.

مرتضایی خاطرنشان کرد: پیگیری تمکین سازمان تامین اجتماعی در مورد آراء دیوان عدالت اداری ، پیگیری مستمر مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی فعالان اقتصادی، احصای مصادیق میدانی چالش‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان، رفع مشکلات کارفرمایان در هیات‌های کارشناسی مشاغل سخت و زیان آور موارد پیشنهادی این شورا در سال جاری است.

شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در راستای اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و نیز قانون مربوطه، همسو با بخش اقتصادی سیاست های کلی برنامه پنجم ابلاغی مقام معظم رهبری شکل گرفت و مجالی برای تعامل بیشتر ارکان حاکمیت به خصوص قوه مجریه با بخش خصوصی است که از یک سو بتواند نسبت به رفع موانع کسب و کار و تسهیل فعالیت اقتصادی تشریک مساعی بیشتر کنند و از سوی دیگر به منطقی کردن اندازه دولت و توسعه سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور بیانجامد.

دبیرخانه این شورا در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و اتاق های بازرگانی استان ها مستقر است و مصوبات دبیرخانه شورا برای تایید نهایی به "نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار هر استان" ارجاع می‌شود.

نظر شما