شناسهٔ خبر: 66562374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رویداد توسعه محصول جدید در حوزه صنایع غذایی در زنجان شروع به کار کرد

فاطمه آزادی

رئیس مرکز نوآوری‌های صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌ غرب کشور گفت: بیش از ۱۵۰ شرکت‌کننده در این رویداد با ۲۶ ایده مختلف حضور دارند.

صاحب‌خبر -

مهدی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به حضور شرکت‌های فعال حوزه غذایی استان زنجان در رویداد توسعه محصول جدید در حوزه صنایع غذایی، افزود: این ایده‌ها عموما در حوزه صنایع غذایی هستند و پس از ارائه وارد بخش مدل کسب‌وکار خواهند شد.

وی با بیان اینکه بعد از ارائه مدل کسب‌وکار شرکت‌ها می‌توانند از ایده‌های مدنظر حمایت کنند، تصریح کرد: موازی با رویداد داوری اتفاق خواهد افتاد و سه ایده برتر انتخاب خواهد شد و یک برنده اصلی خواهیم داشتیم که الزاما می‌تواند از بین آن سه ایده انتخابی نباشد.

او اظهار کرد: هدف از برگزاری رویدادها، کمک به استارت‌آپ‌ها با همه امکانات به صورت فیزیکی و عملی است، چرا که تیم‌ها با برگزاری رویدادهای عملی، رشد کرده و به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل می‌شوند. مرکز نوآوری به صورت تمام وقت و با همه توان از این تیم‌ها و شرکت‌های متقاضی حمایت می‌کند. هر ایده که در زمینه کشاورزی، بسته‌بندی، بازاریابی و فروش محصولات باشد، می‌تواند در این مرکز استقرار پیدا کند و از حمایت‌های پارک علم‌وفناوری استان زنجان در پایانه صادراتی بهره‌مند شود.

شجاعی با بیان اینکه صنایع غذایی به عنوان بخشی اساسی از اقتصاد هر کشور، نقش مهمی در تامین غذا و اشتغال دارد. تشریح کرد: صنعت غذایی در ایران در حال رشد و توسعه است و اقداماتی مانند ایجاد بسترهای مناسب برای تولید، فرآوری و نگهداری محصولات غذایی، بهبود شبکه حمل‌ونقل و توزیع، توسعه بازارهای داخلی و خارجی و بهبود سطح تکنولوژی در این صنعت، می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک کند.

وی با اشاره به اینکه مرکز نوآوری آپیک بخش کشاورزی و صنایع غذایی استان است که اردیبهشت سال گذشته تاسیس شد و تاکنون چهارمین ایونت را با شکل‌های متعدد برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: این رویداد که امروز درحال برگزاری است به صورت Ndw product است که در دنیا مرسوم بوده و اولین بار در استان زنجان به این شیوه برگزار می‌شود. امیدواریم اگر نتیجه مطلوب  حاصل شود تبدیل با یک رویداد ساله کشوری شود.

به گزارش ایسنا، توسعه محصول جدید (New Product Development‌) به فرایندی گفته می‌شود که همه مراحل و فعالیت‌ها برای توسعه محصول‌های جدید را شامل می‌شود. این فرایند از نقطه صفر، یعنی وقتی هیچ‌ چیزی وجود ندارد آغاز شده و تا آماده‌شدن محصول برای تجاری‌ شدن و عرضه به بازار ادامه دارد. پس از توسعه محصول، تولید محصول در مقیاس انبوه و عرضه گسترده به بازار آغاز می‌شود. محصولی که فرایند توسعه را به‌درستی طی کرده باشد، حضور موفق‌تری هم در بازار خواهد داشت.

انتهای پیام

نظر شما