شناسهٔ خبر: 66562351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

معلمان در مسیر جریان مطلوب ‌ارتقای جامعه خود نقش دارند

زهرا فتحی

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: معلمان محدود به مکان و زمان، محدود به شغل و محدود به عنوان شغل نوشتاری روی کاغذ نیستند بلکه موثر در مسیر جریان مطلوب در ارتقای جامعه خود هستند.

صاحب‌خبر -

علی اسماعیلی شامگاه دیروز (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه) در برنامه متمرکز بزرگداشت مقام معلم که در محل سالن شهید باهنر ابهر برگزار شد، با تشریح ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری، اظهار کرد: این شهید والا مقام شهیدی بود که به تعبیر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همه تألیفات و تفکراتشان مورد استفاده نسل جوان بود و ما مفتخریم که هفته معلم به نام چنین دانشمند و علامه‌ای نام‌گذاری شده است و روح بزرگوار آن شهید ضامن تربیت جامعه دانش‌آموزی ما است.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، متذکر شد: امیدواریم دختران سرزمین ما با تأسی از زندگی عملی ائمه بزرگوار(ع) و حضرت معصومه (س) زندگی منور به نور ائمه داشته باشند.

او به تشریح نقش تربیتی معلمان پرداخت و یادآور شد: به طور کلی با توجه به نقش تربیتی و شرایط و فضایی که یک معلم دارد می‌تواند در مدرسه محوریت همه مسائل باشد و طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دو عنصر شخص معلم و فضای کلان خود آموزشگاه و مدرسه در آموزش‌وپرورش و تعلیم و تربیت بسیار مهم و تعیین کننده هستند و محوری‌ترین عنصر معلم است. 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان تاکید کرد: وقتی که اسم معلم در سند تحول بنیادین می‌آید معلم را به عنوان مربی تلقی می‌کند و ما هیچ معلمی نداریم که مربی نباشد و قاطبه معلمان ما نیز نقش تربیتی فعالی را در مدارس دارند.

اسماعیلی با توضیح اینکه در روند تعلیم و تربیت آن گونه که همه می‌دانند مسائل گوناگونی می‌تواند نقش داشته باشد و خانواده یکی از مسائل مهم این موضوع است، اظهار کرد: معلمی که در تعامل با خانواده در مسائل تربیتی و آموزشی ورود می‌کند یعنی یک معلم سازنده است و اینجاست که معلم در مدرسه و در جریان زندگی و تربیت دانش‌آموزان و نوع عاقبت بخیری آنان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با تاکید بر اینکه معلمان به تعبیر صریح قرآن کریم، زنده‌کنندگان و روشنی‌بخش حیات بشریت هستند، متذکر شد: هیچ فرد موفقی نمی‌تواند مدعی باشد که در زندگی خود یک معلم تأثیرگذار نداشته است. بسیاری از بزرگان و افرادی که تأثیرگذار در روند جامعه خود هستند خودشان را عاری و مبرا از تأثیرات معلمی نمی‌دانند.

او با اشاره به اینکه معلمان محدود به مکان و زمان، محدود به شغل و محدود به عنوان شغل نوشتاری روی کاغذ نیستند، تصریح کرد: معلمان موثر در مسیر جریان مطلوب در ارتقای جامعه خود هستند و امروز معلم در جریان جامعه آسیب‌های اجتماعی نو پدید همانند موضوع بی‌حجابی را مشاهد می‌کند که اگر معلمان در روند اصلاح این امور جدی ورود پیدا کنند یقین بدانید مشکلات جامعه ما حل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در این آیین از ۳ تن از معلمان نمونه منطقه ای راه یافته به استان، ۶ تن از پیشکسوتان آموزش و پرورش شهرستان و ۵ تن از منتخبان گروه کیفیت بخشی با اهدا لوح و هدایای تقدیر شد.

انتهای پیام

نظر شما