شناسهٔ خبر: 66562301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت ۶ بیمارستان با هزار و ۷۵۰ تخت در آذربایجان‌غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: هزار و ۷۵۰ تخت بیمارستانی در ۶ شهر این استان در حال ساخت است که با اتمام آنها ظرفیت قابل توجهی به حوزه درمان استان اضافه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمد امین ولی‌زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طبق گزارش‌های وزارت بهداشت در خصوص پیش‌بینی تخت‌های بیمارستانی برای افق سال ۱۴۰۴، در حال حاضر حدود ۲ هزار تخت با این رقم فاصله داریم که اقدامات ویژه برای تحقق این مهم در دست اقدام است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۶ طرح درمانی بیمارستان‌های ۳۵۰ تختخوابی شهر‌های مهاباد و میاندوآب، بیمارستان‌های ۲۵۰ تختخوابی بوکان و سلماس، بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی چایپاره و بیمارستان ۴۵۰ تختخوابی ارومیه در حال ساخت بوده که تلاش می‌کنیم تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: علاوه بر طرح‌های موجود با پیگیری مقام عالی استان و از محل ماده ۲۳ پیش‌بینی آغاز ساخت یک بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی و با امکان ارتقای آن به هزار تختی در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان صورت گرفته است.

ولی‌زاده تاکید کرد: با تکمیل و ساخت طرح‌های در نظر گرفته شده امیدواریم تا سال ۱۴۰۶ میانگین تخت‌های بیمارستانی در آذربایجان‌غربی به استاندارد قابل قبولی برسد.

نظر شما