شناسهٔ خبر: 66562160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاهش سود بازرگانی و توسعه بارانداز گمرک از مطالبات تجار بوشهری است

بوشهر- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: کاهش سود بازرگانی ، توسعه بارانداز و لایروبی کانال ورودی بندر بوشهر از جمله مطالبات فعالان اقتصادی در این استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ،" خورشید گزدرازی " روز پنجشنبه در نشست با مسوولان استان بوشهر اظهار کرد: رقابت پذیر کردن گمرکات این استان با دیگر گمرکات زمینه استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری های انجام شده در زیرساخت های بندر و گمرکی را فراهم می کند.

وی افزود: برای پهلوگیری کشتی های با تناژ و ظرفیت بالا در بندر بوشهر باید کانال این بندر لایروبی شود .

گزدرازی یادآورشد: با توجه به تراکم و ماندگاری کالا در اسکله بندر بوشهر از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی ۲ در تخلیه و ترخیص کالا برای استفاده از انبارهای آن منطقه استفاده شود.

وی یادآور شد: تحقق این امر نقش مهمی در تسهیل امور و رونق اقتصاد استان و همسو را شعار سال است.

گزدرازی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی ۲ بوشهر و حجم کالاهای فله که وارد بندر بوشهر می‌شود بدلیل محدودیت انبار باعث شده خیلی از کالاهای که قبل از سال ۱۴۰۲ وارد بندر شده نتوانند تخلیه شوند.

رییس اتاق بازرگانی بوشهر ادامه داد: این مشکل باعث مهاجرت صاحبان کالا و مالکین شناورها از استان بوشهر به سایر بنادر کشور می شود.

وی با اشاره به ورود وسایل فوق سنگین به بندر بوشهر گفت: برای کنترل ترافیک از ظرفیت بندر نگین بوشهر برای انتقال این کالاها به منطقه ویژه اقتصادی ۲ بوشهر استفاده شود تا باعث رونق اشتغال و درآمدزایی و تسریع در ترخیص کالا شود.

گزدرازی گفت: یکی دیگر از مطالبات بخش خصوصی استفاده از مستثنیات تخفیف سود بازرگانی برای کالاهای واسطه‌ای و وارداتی در گمرک و بندر بوشهر است.

رییس اتاق بازرگانی بوشهر خواستار حل مشکل ۵۰۰ اظهارنامه خودروهایی که به تملک سازمان اموال تملیکی درآمدند، شد و گفت: در حالی که کالایی وجود ندارد اما واردکنندگان خودرو باید سود ضمانت‌نامه بانکی بدهند که درخواست می‌شود مشکل این فعالان حل و ضمانت‌نامه‌ها مختومه شود.

نظر شما