شناسهٔ خبر: 66560240 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

چرا صهیونیست ها چشم دیدن الجزیره را ندارند؟!

صاحب‌خبر -

کابینه رژیم اشغالگر قدس به اتفاق آرا، ممنوعیت فعالیت شبکه الجزیره در اراضی اشغالی فلسطین را اعلام کرد. موضوعی که در ادامه با یورش نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به برخی دفاتر شبکه الجزیره در اراضی اشغالی نیز همراه شد.  

حجم جنایات رژیم اشغالگر قدس در جریان جنگ غزه به قدری وسیع و عمیق بوده که افشای بخش‌های قابل توجهی از آن توسط شبکه خبری الجزیره، به یک سرگیجه و چالش بزرگ برای صهیونیست ها تبدیل شده است. در عین حال، الجزیره جدای از افشای واقعیت های مختلف میدانی جنگ غزه، وضعیت آشفته کنونی حاکم بر اراضی اشغالی را نیز به نحو گسترده ای تحت پوشش خبری و تحلیلی خود قرار داده است که سیلی از رسوایی ها را برای صهیونیست ها به همراه داشته اند و عملا شبکه خبری الجزیره و فعالیت های آن را به یک چالش برای رژیم اشغالگر قدس تبدیل کرده اند. در این چهارچوب، صهیونیست‌ها که تاکنون با تکیه بر اهرم های مختلف نتوانسته اند این شبکه خبری را ساکت کنند، اکنون هیچ راهی جز تعطیلی دفاتر و فعالیت های آن در اراضی اشغالی پیش روی خود ندیده اند و برخورد قهری با این شبکه خبری را در دستورکار قرار خود داده اند. 

این رویکرد بار دیگر این واقعیت را به ذهن متبادر می کند که برای رژیم هایی نظیر رژیم اشغالگر قدس، آگاهی دادن به افکار عمومی، بزرگترین خطر و تهدید محسوب می شود. 

 پیش از آغاز جنگ غزه، جریان های حامی صهیونیست ها مدام مانور می دادند که اسرائیل مهمترین دموکراسی در منطقه غرب آسیا است. با این همه، هم جنگ غزه و جنایات گسترده اشغالگران اسرائیلی در قالب آن و هم اقدام اخیر این رژیم در ممنوع ساختن فعالیت‌های شبکه خبری الجزیره در اراضی اشغالی، بیش از هر زمان دیگری ماهیت و فلسفه آپارتایدی و استبدادی رژیم صهیونیستی را پیش چشم افکار عمومی منطقه و جهان قرار داده است. امری که در نوع خود یک خسارت بزرگ به اشغالگران اسرائیلی و به ویژه حامیان بین المللی آن محسوب می‌شود. معادله ای که در نوع خود نشان می دهد حجم بحران ها علیه آن ها به قدری اوج گرفته که دیگر حتی قادر به ادامه سیاست های عوام فریبانه خود نیز نیستند. 

نظر شما