شناسهٔ خبر: 66560130 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در برنامه "بهارستان دوازدهم " مطرح شد

طهرانی مقدم: طرح سربازی حرفه ای باعث افزایش کارآمدی سربازان می‌شود + فیلم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بدون مشورت با ستاد نیروهای مسلح نمی‌توان در خصوص سربازی حرفه ای طرحی خام ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ علی طهرانی مقدم ، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در برنامه بهارستان دوازدهم گفت:مجلس یازدهم در سه حوزه نظارت، قانون گذاری و خود نمایندگان ناکارآمدی داشته است.

وی در خصوص موضوع سربازی گفت: بدون مشورت با ستاد نیروهای مسلح نمی‌توان در خصوص سربازی حرفه ای طرحی خام ارائه کرد.

وی افزود: در بحث سربازی حرفه ای ضرورت ارتقای بهره‌وری سربازان که عموما تحصیلات تکمیلی دارند پیگیری می‌شود، قطعا عملیاتی شدن طرح می‌تواند باعث افزایش و کارآمدی بیشتر این سربازان باشد.

طهرانی مقدم اظهار داشت: طرح مالیات عادلانه APT کاملا کارشناسی شده است و می‌تواند نظام مالیاتی اختلال‌زا در کشور را به یک مالیات‌ستانی مطلوب تبدیل کند. چرا که این طرح هم مطالبه مردم و هم می‌تواند مطالبه دولت باشد. دولت با مالیات عادلانه می‌تواند عوارض بیشتر بدون نارضایتی دریافت کند.

<div id="video-display-embed-code_2270914" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1145193/2270914?width=400&height=300"></script></div>

نامزد دور دوم انتخابات مجلس با اشاره به بحث صیانت از فضای مجازی بیان کرد: اساسا سیاست گذاری کشورمان در حوزه فیلترینگ، سیاست گذاری فرآیندی نبوده است و مقطعی دیده شده است.

وی افزود: در بحث دوگانه فیلتر- وی‌پی‌ان، به هر دلیلی فیلترینگ درحال انجام است ولی نمی‌توان فروش وی‌پی‌ان را توجیه کرد و فروش آن غیر قانون است. باید طرح جامعی در خصوص فیترینگ ارائه شود تا جایگاه فیلترینگ را مشخص کند. مردم از دوگانه رفتار کردن در بحث فیلتر- وی‌پی‌ان اذییت می‌شوند.

وی تصریح کرد: براساس سوگند شفافیت که نماینگان مجلس ادا می‌کنند، اگر در حین نماینده بودن از سوی نهاد های نظارتی خلاف آن ثابت شود رد صلاحیت و از نمایندگی ساقط خواهند شد.

<div id="video-display-embed-code_2270915" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1145193/2270915?width=400&height=300"></script></div>

طهرانی مقدم گفت: برای اینکه بتوانیم ارزش‌های خود را در جامعه نهادینه کنیم، باید از یک مسیر و فرآیند بین نسلی حرکت کنیم.

وی گفت: جز در سربرگ مکاتبات دولتی، بنرهاو برنامه های تلویزینی در تبلیغ شعارهای سال، اتفاق موثری در جهت جهش تولید و رفع موانع تولید انجام نشده است.

طهرانی مقدم افزود: با حسن مدیریت و حسن نظارت نمایندگان بر عملکرد دولت بدون مماشات، می‌توانیم بهره‌وری را در اجرای برنامه ها افزایش داده و اثر تحریم‌های خارجی و وسوسه‌های شیطان را بنا بر فرمایشات رهبر انقلاب، به صفر برسانیم.

<div id="video-display-embed-code_2270916" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1145193/2270916?width=400&height=300"></script></div>

طهرانی مقدم در ادامه گفت: دعوای ما گام دومی‌ها حل کردن مشکلات مردم است. دعوای ما تعیین رئیس مجلس، سمت‌ها و کمیسیون‌ها نیست. رئیس مجلس باید در جایگاه سخن‌گو مصوبات مجلس را بیان کند، رئیس مجلس هم یک نماینده است که باید به حوزه‌ی انتخابیه خود پاسخ‌گو باشد.

وی افزود: آیین نامه‌ی مجلس نباید به سمتی برود که اختیارات رئیس مجلس فراتر از معمول و خاص باشد. اختیارات رئیس مجلس باید در راستای پیگیری به حق رهبر انقلاب که مطالبات مردم است به کارگیری شود.

<div id="video-display-embed-code_2270917" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1145193/2270917?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما