شناسهٔ خبر: 66559053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره‌مندی ۸۷ درصد خانوار‌ روستایی پیرانشهر از راه آسفالت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون ۸۷ درصد خانوار‌های روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت بهره‌مند هستند.

صاحب‌خبر -

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به بهره‌مندی ۸۷ درصد خانوار‌های روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت، گفت: این شهرستان از این لحاظ رتبه سیزدهم را در بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته دارد و میزان برخورداری این شهرستان از راه روستایی آسفالته از نظر تعداد روستا نیز ۶۴ درصد است.

وی افزود: قرارداد آسفالت محور‌های ارتباطی ۹ روستای شهرستان پیرانشهر منعقد شده که در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، عملیات در سریع‌ترین زمان آغاز خواهد شد.

دست‌نشان اضافه کرد: نقطه حادثه‌خیز گردنه کولیج به طور کامل رفع شده و عملیات اجرایی حذف نقاط حادثه‌خیز ۳ محور دیگر نیز در حال انجام بوده و همچنین در این نقاط چراغ‌های روشنایی محور نصب و انشعابات خریداری شده و در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا اربعین امسال پیش‌بینی شده عملیات آشکارسازی بطور کامل به اتمام برسد.

وی گفت: مرحله دوم عملیات نصب روشنایی محور منتهی به پایانه مرزی تمرچین هم درحال انجام است و ترانس‌های مورد نیاز در زمان کوتاه تأمین می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: قرارداد روکش محور پسوه به مهاباد هم مبادله شده و در حال تأمین قیر مورد نیاز هستیم که پس از تأمین قیر عملیات آسفالت آغاز خواهد شد.

نظر شما