شناسهٔ خبر: 66557563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:

آیت الله لاری برگ زرینی از مجاهدت در راه اسلام، اقامه حق و حمایت از مردم مظلوم را رقم زد

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور پیامی به همایش بزرگداشت «آیت‌الله لاری» تاکید کردند: ویژگی بارز ایشان اهتمام به جلوگیری از رواج منکرات در جامعه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شیراز، متن پیام حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به آئین نکوداشت صدمین سالروز ارتحال آیت الله سید عبدالحسین لاری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در ابتدا لازم است مراتب تشکر و قدردانی خویش را از برگزارکنندگان همایش مرحوم آیت الله العظمی سید عبدالحسین لاری رحمه الله علیه ابراز نمایم و امیدوارم این همایش به اهداف خویش دست یافته و قدمی در راه آشنایی بیشتر نسل جوان با بزرگمردان این مرز و بوم بردارد.

تاریخ این سرزمین بزرگ با همه فراز و نشیب‌ها، سراسر شور و حماسه دلیر مردان در دفاع از سرزمین و ارزش‌های دینی آن است و دانشمندان و عالمان دین نیز دوشادوش مردم و گاه به عنوان رهبران و پیشروان، حماسه سازی نموده‌اند.

در زمانی که استعمار انگلیس با دسیسه‌های گوناگون و نقشه‌های رنگارنگ به اندیشه غارت و چپاول این سرزمین اهتمام داشت و حکومت قاجار راه تعدی و ظلم به مردم را در پیش گرفته بود عالمی شجاع، زمانه شناس، متفکر و معتمد همچون آیت الله لاری، برگ زرینی از مجاهدت در راه اسلام، اقامه حق و حمایت از مردم مظلوم را رقم زد.

آن فقیه فقید که مراتب علمی را در محضر بزرگان حوزه علمیه نجف اشرف طی کرده و از شاگردان مبرز میرزای شیرازی أعلی الله مقامه بود به فرمان سیّد و درخواست مردم لارستان و به قصد رهبری مردم و اهتمام به امور دینی و شئون اعتقادی از نجف به لار نقل مکان نمود و همچون حصنی حصین و دژی پولادین در مقابل ظلم و تعدی حکومت وقت و چپاولگری انگلیس ایستاد و دفاع از مردم مظلوم و محرومان آن دیار را سرلوحه تلاش‌ها و فعالیت‌های خود نمود. علاوه بر این، ویژگی بارز ایشان اهتمام به اجرای قوانین اسلام و گسترش معارف دینی و جلوگیری از رواج منکرات در جامعه اسلامی بود.

کارنامه سراسر خدمت به مردم و دفاع از دین و عقاید مردم، از او الگویی جاودان در خطه فارس به یادگار گذاشت. درود و رضوان الهی بر او باد.

اینجانب از خداوند متعال علوّ درجات و از آن عالم بزرگ را خواستار مهمه عزیزانی که در برپایی این کنگره تلاش نموده اند قدردانی و تشکر می‌نمایم.

والسلام علیکم و رحمة الله

قم-ناصر مکارم شیرازی

خاطرنشان می‌شود: مراسم بزرگداشت آیت الله لاری روز سه شنبه در محل دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برگزار شد.

نظر شما