شناسهٔ خبر: 66556650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مهر بیشترین و اسفند کمترین فوتی در مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: مهر ماه ۱۴۰۲ با ثبت هزار و ۹۵۲ فوتی شلوغ‌ترین ماه در آمار فوتی‌های شهر مشهد است و اسفند ماه ۱۴۰۲ با هزار و ۶۴۳ فوتی کمترین میزان مرگ و میر در این شهر را شاهد بودیم.

صاحب‌خبر -

سیدمحمد صادق احمدی نیک در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: با اضافه شدن ۲۳ هکتار زمین به آرامستان بهشت رضا(ع) مساحت این آرامستان به حدود ۲۰۰ هکتار رسیده است.

آرامستان بهشت رضا(ع) تا ۱۰ سال دیگر گنجایش دارد

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: با توجه به افزایش مساحتی که در پایان سال ۱۴۰۲ به آرامستان بهشت رضا(ع) داشتیم تا ۱۰ سال دیگر ظرفیت پذیرش در این آرامستان وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت فعلی آرامستان بهشت رضوان در منطقه غرب مشهد به چه صورت است، بیان کرد: آرامستان بهشت رضوان در حال حاضر ۱۸۵ هکتار مساحت دارد که از زمان راه‌اندازی آن تقاضا برای دفن اموات در این آرامستان از مناطقی که به غرب مشهد منتهی می‌شود افزایش یافته است. با این تفاسیر و با توجه به اقدام‌های خوبی که صورت گرفته هیچ دغدغه‌ای نه در حال حاضر و نه چند سال آینده برای موضوع دفن اموات شهر مشهد وجود ندارد.

آمار فوتی‌های مردان بیشتر از زنان 

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد اظهار کرد: تعداد متوفیان ثبت شده سال ۱۴۰۲ در مشهد ۲۲هزار و ۹۹۰ نفر بودند که از این تعداد ۱۳هزار و ۶۱۵ مرد با میانگین سنی ۶۳ سال بودند و ۹هزار و ۳۷۵ زن با میانگین سنی ۶۸ سال را شامل می‌شدند. با این حساب به طور میانگین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۳ فوتی در هر روز را شاهد بودیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ که این رقم ۶۲ نفر در روز بود یک نفر روزانه افزایش داشته است.

مهرماه شلوغ‌ترین ماه فوتی‌های مشهد

احمدی نیک ادامه داد: مهر ماه ۱۴۰۲ با ثبت هزار و ۹۵۲ فوتی شلوغ‌ترین ماه در آمار فوتی‌های شهر مشهد است و اسفند ماه ۱۴۰۲ با هزار و ۶۴۳ فوتی کمترین میزان مرگ و میر در این شهر را شاهد بودیم. در همین سال آمار تدفین در آرامستان بهشت رضا(ع) ۸هزار و ۳۶۵ نفر، در آرامستان جواد الائمه(ع) ۳۷۵ نفر و آرامستان بهشت رضوان ۵۴۶ نفر بوده است.

آماری از تماس‌ها با سامانه ۱۵۳۰

وی همچنین درباره میزان تماس‌ها با سامانه ۱۵۳۰ برای انتقال متوفیان گفت: در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۵هزار و ۷۸۶ مورد تماس با سامانه ۱۵۳۰ برای اعزام آمبولانس و انتقال متوفیان در مشهد داشتیم که از این تعداد ۱۲هزار و ۶۷۶ انتقال از بیمارستان‌ها و ۱۳هزار و ۴ مورد انتقال از منازل و غیره را شامل می‌شود ضمن اینکه ۱۱هزار و ۳۳۷ انتقال درون شهری و ۸هزار و ۶۴۸ انتقال برون شهری نیز از ابتدا تا انتهای سال ۱۴۰۲ در مشهد ثبت شده است.  

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

نظر شما