شناسهٔ خبر: 66555588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری گیلان:

اجرای قانون حدنگار، درصد پرونده های محاکم قضایی را کاهش می‌دهد

رشت - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اهمیت قانون حدنگار «کاداستر» گفت: با اجرای این قانون درصد زیادی از پرونده های محاکم قضایی کاهش می یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز چهارشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال اظهار کرد: هدف مسئولان باید جلب رضایت عمومی مردم و رعایت ضوابط قانونی در جامعه و کمک به زندگی اجتماعی مسالمت آمیز آحاد مردم باشد از اینرو هرچقدر تشکیل پرونده قضایی کاهش یابد به آرامش جامعه کمک کرده ایم.

رئیس شورای قضایی استان تصریح کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز در داخل شهرها نیز ناشی از نداشتن سند است که خسارات جبران ناپذیری بر بافت شهری وارد کرده است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح هادی مشکلات زیادی در استان برای روستاییان ایجاد کرده است و باید رفع تداخلات در روستاهایی که دچار اختلافاتی بین بنیاد مسکن و منابع طبیعی هستند در اولویت قرار گیرد.

وی همچنین با اشارهبه دغدغه های رئیس قوه قضائیه در خصوص تغییر کاربری‌ها گفت: دستگاه های متولی باید با اعمال حاکمیت مقتدرانه و به نفع مردم از سوء استفاده متصرفان و سودجویان جلوگیری کرده و مدیرانی را که به قانون تمکین نکرده و در مسیر انحراف قدم بر می‌دارند از دایره خدمت حذف کنند.

کاداستر:نوعی نقشه‌برداری ثبتی است که ارزش حقوقی دارد و می‌توان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد.

نظر شما