شناسهٔ خبر: 66555037 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تأکید نخست‌وزیر عراق بر ایستادگی در کنار ملت فلسطین

تهران- ایرنا- نخست‌وزیر عراق امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، بر موضع ثابت کشور متبوعش در مخالفت با تجاوزات رژیم صهیونیستی و ایستادگی در کنار ملت فلسطین و حمایت از آرمان آن تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در جریان این گفت‌وگو، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق را در جریان تحولات سیاسی و میدانی نوار غزه قرار داد.

هنیه در این تماس تلفنی از مواضع عراق در قبال فلسطین به خصوص مقابله با جنگ نسل‌کُشی رژیم اشغالگر در نوار غزه، قدردانی کرد.

السودانی نیز بر موضع ثابت عراق در مخالفت با تجاوزات رژیم صهیونیستی و ایستادگی در کنار ملت فلسطین و حمایت از آرمان آن تأکید کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که السودانی در این تماس تلفنی گفت که موافقت حماس با توافق آتش‌بس، تصمیمی مسئولانه است.

وی اتخاذ موضع جامعه جهانی برای متوقف کردن جنگ در غزه را ضروری خواند و تأکید کرد که کشورهای بزرگ باید به مسئولیت خود برای ممانعت از تجاوزات رژیم صهیونیستی عمل کنند به خصوص اینکه این رژیم با یورش به گذرگاه رفح به بار آوردن فاجعه انسانی و تداوم جنایت‌های وحشیانه علیه غیرنظامیان اصرار دارد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حملات به نوار غزه را آغاز کرده است و آنگونه که وزارت بهداشت غزه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد این رژیم طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب هفت مورد کشتار شد که در نتیجه آن، ۵۵ نفر شهید و ۲۰۰ نفر دیگر مجروح شدند.

براساس این گزارش، همچنان تعدادی از شهدا زیر آوار و یا در خیابان ها مانده ‌اند و نیروهای امدادی توان رسیدن به آن‌ها را ندارند.

وزارت بهداشت در نوار غزه افزود که با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته تا کنون به ۳۴ هزار و ۸۴۴ نفر و تعداد مجروحان به ۷۸ هزار و ۴۰۴ نفر رسیده است.

نظر شما