شناسهٔ خبر: 66554411 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۲۲۰۰ تاکسیران در صف انتظار خودرو

در نشست مشترک رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با جمعی از تاکسیرانان بر پیگیری پوشش بیمه تامین اجتماعی برای تمامی تاکسیرانان تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهدی پیرهادی در این نشست که با حضور سرپرست سازمان تاکسیرانی برگزار شد،‌در سخنانی گفت: یکی از مهمترین موضوعات پیگیری تحت پوشش قرار دادن آن دسته از تاکسیرانانی است که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند. حتما این موضوع را پیگیری می کنیم و امیدواریم به زودی به نتیجه برسانیم.

وی مشکل مسکن تاکسیرانان را هم از دغدغه های این قشر زحمتکش دانست و بر حل این مشکل با ارائه راه‌کارهایی پرداخت‌.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: برقی‌سازی اقدام مهمی است اما خدمات پس از فروش، زیرساخت‌ها و شارژ خودرو و همچنین وضعیت باتری‌ها از جمله موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: انصافا طی ماه‌های اخیر  کارهای بزرگی در حوزه تاکسیرانی انجام شده است و این تحول در حوزه برقی‌سازی به بهبود کیفیت هوای تهران هم کمک خواهد کرد.

بر اساس تفاهم با خودروسازان به ازای هر ۳۳۰ تاکسی برقی یک مجموعه خدماتی دایر می شود

در این نشست شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی نیز با اشاره به برقی‌سازی ناوگان تاکسیرانی تهران گفت: سیاست برقی‌سازی در این دوره شهرداری تهران باعث شده تا به معنای واقعی کلمه مشکل فرسودگی ناوگان حل شود و انشاالله کاهش آلودگی هوای تهران اتفاق بیفتد.

شادی مالکی افزود: از ۸۰ هزار تاکسی فقط ۱۰ هزار تاکسی به معاینه فنی مراجعه می‌کردند و همه اینها امنیت و هوای شهر را تحت تاثیر قرار می‌داد.

وی در ادامه افزود: در بحث شارژ خودروها ما در حال حاضر ۷۴ نازل داریم که ۲۰۰۰ دستگاه خودرو را شارژ می‌کند. ۹۳۰ نازل در ۹۶ نقطه این شهر تا پایان سال تجهیز خواهد شد.

مالکی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در بحث خدمات پس از فروش خودروهای برقی هم مقرر شده به ازای هر ۳۳۰ خودرو، یک مجموعه خدماتی برای خودروهای برقی درنظر گرفته شود.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در خصوص افزایش نرخ تاکسی‌ها در سال جدید هم گفت: بر اساس ماده ۱۵ لایحه نرخ تاکسی ۱۴۰۳ به‌صورت میانگین ۴۵ درصد افزایش نرخ تاکسی‌ها را شاهد بودیم. متناسب‌سازی موجب شد تا بخشی از مشکلات حذف شود و علاقمندی به وجود بیاید و تاکسی تامین شود.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر ،‌مالکی پر پایان تاکید کرد: خواهش من از شما پیگیری ویژه برای تسریع در ارائه خودرو به تاکسی‌داران است. ما در سال گذشته از ۳۶۰۰ پرونده تکمیل شده فقط ۱۴۰۰ تاکسی اختصاص یافت و مابقی در صف انتظارند. این رویه باید اصلاح شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما