شناسهٔ خبر: 66554248 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تجلیل از برگزیدگان المپیادهای دانشجویی

وزیر علوم: نخبگان متعلق به کل بشریت هستند/ نماینده دانشجویان: سربازی بلای جان ماست! +فیلم

مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد‌های دانشجویی امروز (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه) در محل دانشگاه تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد‌های دانشجویی دوره بیست و هفتم و بیست و هشتم، امروز (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه) با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، سعید سهراب‌پور، قائم مقام اسبق بنیاد ملی نخبگان و جمعی دیگر از مسئولین و روسای دانشگاه‌ها در محل دانشگاه تهران برگزار شد.

 

در این مراسم ابتدا علی صدر، معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور به ارائه آمارهایی مرتبط با المپیادهای دانشجویی پرداخت. وی گفت: دانشگاه صنعتی شریف با ۲۸ مدال رتبه اول المپیاد‌های دانشجویی را دارد. بعد از دانشگاه شریف، دانشگاه تهران با ۲۰ مدال رتبه دوم و دانشگاه امیرکبیر رتبه سوم را کسب کردند. ۱۵ نفر اول المپیاد‌های دانشجویی بدون کنکور میتوانند در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده و مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند.

 

در ادامه مراسم یکی از دانشجویان به نمایندگی سایرین به ارائه نکاتی پرداخت و مطالباتی را مطرح کرد. سینا برزگر، نماینده دانشجویان صاحب مدال المپیاد‌های علمی کفت: امیدواری با دستور به دانشجو‌ها تزریق نمی‌شود. سربازی بلای جان ماست.

وی ادامه داد: نا امیدی بخشی از واقعیت است که تا کنون پنهان مانده. سربازی بلای جان و چالش دانشجویان و به ویژه نخبگان المپیادی است. ما نمی‌خواهیم معافیت خدمت داشته باشیم، اما حداقل کسری خدمت مانند طرح پژوهشی و... وجود داشته باشد.
هدایای مادی برای ما چیزی ندارد و دردی دوا نمی‌کند. نفر سوم المپیاد ۴.۵ میلیون تومان جایزه گرفته در حالی که برخی کتب تخصصی ما ۲ میلیون تومان است.

<div id="video-display-embed-code_2270312" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1145092/2270312?width=400&height=300"></script></div>

سپس نوبت به سخنرانی وزیر علوم رسید. وی در پاسخ به مطالبات دانشجویان گفت: نخبگان متعلق به کل جامعه بشریت هستند. نخبگان ما هر جای دنیا باشند بند نافشان به ایران وصل است و ما تمام تلاشمان را میکنیم با آنها مرتبط باشیم. شما سرمایه نمادین کشور ما هستید و در داخل کشور خودمان می‌توانید بسیار اثرگذارتر باشید.

 

زلفی‌گل اشاره‌ای هم به انتقاد یکی از دانشجویان داشت و توضیح داد: جایزه اهدا شده در حد توان سازمان سنجش بوده و البته در شان و به میزان دانشجویان برتر المپیادی نیست، سازمان سنجش آموزش کشور از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند.

 

<div id="video-display-embed-code_2270313" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1145092/2270313?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما