شناسهٔ خبر: 66553946 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

مطالعات احداث حوضچه جزیره لارک به‌زودی آغاز می‌شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح‌های مطالعات جزایر لارک و بوموسی به ویژه مطالعات احداث حوضچه جزیره لارک در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی در سفر به هرمزگان و دیدار مردمی با ساکنان جزیره لارک اظهار کرد: پیرو برنامه های دولت سیزدهم برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم ساحل نشین، به زودی طرح مطالعاتی و اجرای لایروبی حوضچه این جزیره توسط اداره‌کل بنادر استان هرمزگان آغاز می شود.‌

وی ادامه داد: در موضوع تردد ساکنان جزیره راهبردی لارک و بازدید گردشگران از این جزیره در نشست توسعه دریامحور در استانداری هرمزگان بحث و تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی در خصوص تامین شناور نیز گفت: علاوه بر موضوع تامین شناور برای جزایر لارک و بوموسی که به دنبال دریافت مجوزهای لازم از سوی دولت هستیم، موضوع تامین پارکینگ برای استقرار شناورهای صیادی و روشنایی اسکله‌ها در جزیره لارک در نشست فردا بحث و بررسی خواهد شد.

صفایی با حایز اهمیت خواندن ساماندهی فانوس دریایی لارک، به عنوان نماد ایمنی دریایی این جزیره راهبردی و راهنمای کشتی‌ها و شناورهای عبوری در تنگه هرمز و خلیج فارس، افزود: سازه فانوس دریایی در جزیره لارک، با تجهیزات مدرن و در کم‌ترین زمان ممکن اخحداث خواهد شد.

"جزیره لارک" از دو روستای «لارک کوهی» و «لارک شهری» تشکیل شده و شغل اصلی و ۹۰ درصد مردم صیادی است و ۱۰ درصد  نیز در حوزه گردشگری فعال هستند.

در جزیره لارک آثار تاریخی و بناهای ارزشمندی مانند «قلعه پرتغالی ها»، «قبرستان تاریخی»، «مسجد لارک»، «فانوس دریایی مورانو»، «آب انبارها»، «ساحل لاک پشت ها»، «رودخانه نمک» و چشم اندازهای طبیعی بکری وجود دارد.

نظر شما