شناسهٔ خبر: 66553794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افتتاح فاز نخست پایانه شرق تا یک ماه آینده

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران از افتتاح فاز نخست پایانه شرق تا یک ماه آینده (خرداد ماه) امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پوریا علیمردانی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند احداث پایانه شرق به خبرنگاران گفت: برای اولین بار در تهران و کشور درب اصلی پایانه شرق در مقابل ایستگاه مترو فرهنگسرا در خط ۲ مترو قرار گرفته که برای رفاه مسافران بسیار تاثیر گذار است.

وی اظهار کرد: البته پایانه غرب فاصله ۵۰۰ تا ۶۰۰ متری به ایستگاه مترو میدان آزادی دارد که بسیاری از مسافران به زحمت خود را به مترو می‌رسانند اما احداث پایانه شرقی با همکاری مترو در جوار ایستگاه فرهنگسرا قرار دارد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران با بیان اینکه کل اعتبار این طرح ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است، افزود: اقدامات کارگاهی این پایانه رو به پایان است و تلاش داریم تا اواخر خردادماه فاز اول این پایانه افتتاح و حداکثر تا پاییز امسال نیز نسبت به استقرار همه شرکت‌های مسافربری اقدام خواهیم کرد.

وی در خصوص احداث پارکینگ برای رفاه حال مسافران نیز تاکید کرد: در مجاورت پایانه ۲ هکتار زمین برای احداث پارکینگ در نظر گرفته شده و مشکلی در این زمینه نیست.

علیمردانی در خصوص اماکن اقامتگاهی نیز گفت: در این خصوص اقداماتی در حال انجام است و در زمینه استراحت مسافران فکری شده است.

به گفته وی، در فازهای دوم و سوم نیز ایستگاه آتش نشانی و اورژانس در داخل پایانه مستقر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهر تهران تاکید کرد: پایانه شرق جدید جزو طرح‌های خیلی قدیمی مدیریت شهری است و در سال‌های گذشته از ابتدای دهه هشتاد این محل تجهیز کارگاه شد منتهی به دلیل مشکلات پیچیده هیچگاه موفق به بهره برداری کامل این پایانه نشدند.

وی با اشاره قدمت پایانه شرق قدیمی گفت: فضای سابق بدون زیرساخت و یکپارچگی لازم بود به همین منظور علاوه بر در نظر گرفته شدن ایستگاه مترو خط فیدلی بین پایانه و سه راه تهرانپارس و پایانه و فرهنگسرا ایجاد خواهد شد همچنین ‌خط تاکسی از اینجا به سه راه تهرانپارس نیز در نظر گرفته شده است.

به گفته علیمردانی، اصلاح هندسی ویژه ورود تاکسی‌های اینترنتی به پایانه نیز در حال انجام است و پیش از بهره برداری تست‌های نهایی آن انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای تهران با بیان اینکه این پایانه ۱۳۰ هزار متر مربع است، گفت: درب غربی فقط برای سفرهای برون شهری استمسافرین باید از درب غربی وارد پایانه شوند مضاف بر اینکه چند سال دیگر که مترو افتتاح شود بخشی از مساغربن با مترو سفر خود را به پایانه انجام می‌دهند و درب غربی که ویژه مسافران تعبیه شده سرراست و قابل دسترسی است ایجاد درگاه‌های مختلف سردرگمی به وجود می‌آورد.

وی یادآور شد: پایانه فعلی تا پاییز ۱۴۰۳ کاملا تغییر کاربری داده می‌شود بخشی از پروژه به صورت مشارکتی برای تامین مالی به فروشگاه شهروند واگذار شده همچنین ۹۰ درصد از پوسته بیرونی این بنا ساخته شده و سعی کردیم طراحی را ارائه کنیم که هم با طرح موجود و هم با المان‌های ایرانی اسلامی مطابقت داشته باشد.

نظر شما