شناسهٔ خبر: 66553790 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احمدوند: وسعت نمایشگاه کتاب تهران در منطقه بی‌مانند است

تهران- ایرنا- رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه این رویداد تجلی ایمانی مبتنی بر سرمایه ملی مردم است، گفت: نمایشگاه سی و پنجم در وسعت ۱۵۰ هزار متر مربع برگزار شده است‌، چنین وسعتی در منطقه بی‌مانند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، آیین افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ اردیبهشت در کوشک کتاب واقع در شبستان مصلی برگزار شد.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه رئیس شواری عالی انقلاب فرهنگی، محمد الهیاری مدیر کمیته ناشران داخلی، فتح‌الله فروغی مدیر کمیته ناشران کودک و نوجوان، مریم سادات ظهوریان، عضو شورای سیاست‌گذاری و ابراهیم کریمی رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و مدیران فرهنگی حضور داشتند.

احمدوند در این آیین با تاکید بر اینکه سی‌وپنجمین نمایشگاه تهران تلاش کرده در بخش‌های مختلف پیشرفت داشته باشد، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تجلی همه بخش‌ها است.

حدود ۲۷۰۰ ناشر در بخش مجازی و حضوری و ۱۰۰ ناشر در بخش خارجی فعال هستندرییس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به حضور مردم در نخستین روز این رویداد فرهنگی بیان کرد: استقبال مردم در روز نخست نمایشگاه تهران نشان دهنده اشتیاق مردم برای بازدید از آن است.

به گفته معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود ۲۷۰۰ ناشر در بخش مجازی و حضوری و ۱۰۰ ناشر در بخش خارجی فعال هستند.

او ادامه داد: مراسم‌هایی برای تکریم و بزرگداشت اهالی قلم و برنامه‌های مختلف فرهنگی در مصلی برنامه‌ریزی شده است.

احمدوند با تاکید بر اینکه نمایشگاه کتاب تجلی ایمانی مبتنی بر سرمایه ملی مردم است، گفت: این نمایشگاه در وسعت ۱۵۰ هزار متر مربع برگزار شده است‌، چنین وسعتی در منطقه بی‌مانند است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شعار این دوره «بخوانیم و بسازیم» ادامه داد: شناخت و عمل، خواندن و ساختن شعار این دوره نمایشگاه است، می‌دانیم که ساختن کشور از خواندن می‌گذرد.

از همه اهل قلم و ناشران که از اهل قلم حمایت می‌کنیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این مراسم گفت: در شورا تلاش می‌کنیم اسنادی که تسهیل‌گر حوزه نشر باشد به تصویب برسد.

عبدالحسین خسروپناه درباره سی‌وپنجمین دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: شورای عالی انقلاب اسلامی به همراه برگزارکنندگان نمایشگاه هر سال تلاش می‌کند در این رویداد وحدت کلمه برای ناشران ایجاد شود، در این شورا از همه اهل قلم و ناشران که از اهل قلم حمایت می‌کنیم.

اگر دغدغه تمدن وجود دارد باید به کتابخوانی توجه شود و زمان مردم صرف کتابخوانی شودرییس شورای عالی انقلاب اسلامی با تاکید بر تلاش برای تهیه اسنادی که روشنگر حوزه کتاب باشد، گفت: هر جای عالم تمدنی کهن وجود دارد مانند یونان، چین و ایران و همچنین تمدن مدرن بعد از رنسانس، مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل تمدن‌سازی کتاب بوده است. هرجا کتاب، کتابخانه و کتابخوان رونق داشته، تمدن هم پیشرفت کرده است.

به گفته او اگر دغدغه تمدن وجود دارد باید به کتابخوانی توجه شود و زمان مردم صرف کتابخوانی شود.

در پایان این مراسم احمد بابایی شاعر شعرخوانی کرد و رزم‌نوازان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران قطعاتی را به شکل زنده اجرا کردند.

همچنین از امیرحسین سازمند مدیر انتشارات «دانژه»، علی‌اکبر تورانیان «انتشارات شهراب» و محمد مجری سازان طوسی «انتشارات ساز و کار» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

نظر شما