شناسهٔ خبر: 66553370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازدید معاون اقتصادی سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو از منطقه آزاد سرخس

معاون اقتصادی سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و هیئت همراه با هدف بررسی و برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری این سازمان از ظرفیت‌های منطقه آزاد سرخس بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

بازدید معاون اقتصادی سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو از منطقه آزاد سرخس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اقتصادی سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو درحاشیه بازدید از منطقه آزاد سرخس گفت: ما به عنوان سازمان همکاری اقتصادی وظیفه توسعه همگرایی منطقه اقتصادی را داریم و منطقه آزاد اقتصادی سرخس دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه اقتصادی و همکاری مشترک است.

سیلابردی نور بردیف افزود: ما در قالب اکو و همچنین در قالب همکاری دوجانبه کشور‌های ایران و ترکمنستان فرصت زیادی برای همکاری در این منطقه می‌بینیم و این منطقه را در سازمان همکاری اکو معرفی می‌کنیم.

وی با تاکید بر معرفی ظرفیت‌های منطقه آزاد سرخس در سازمان اکو برای دیگر اعضا گفت: ما در حال تهیه سندی هستیم که روند همکاری کشور‌ها در قالب مناطق آزاد مشترک را توسعه خواهد داد و جلسه‌ای نیز در سرخس برگزار کردیم و همه حوزه‌هایی که این منطقه ظرفیت و امکان سرمایه‌گذاری دارد را در آن سند خواهیم دید.

معاون اقتصادی سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو در این بازدید با ظرفیت‌های گمرک، پایانه مرزی و ریل عریض و نرمال و دیگر ظرفیت‌های موجود منطقه آشنا شد.

نظر شما