شناسهٔ خبر: 66553034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری فارس دنبال می شود

صاحب‌خبر -

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر لزوم تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این استان تأکید کرد و گفت: طی ماه‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در حوزه زیرساختی و مرمتی آثار تاریخی استان در حال انجام است و همچنان ادامه دارد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از مجموعه جهانی تخت جمشید گفت: آغاز برنامه گسترده مرمت گام بلندی در حفظ و احیا میراث ارزشمند این استان است که هم‌اکنون با برنامه‌ای منسجم و باهمت بی‌دریغ متخصصان برجسته، عملیات مرمتی و ساماندهی و به سازی سایت‌های تاریخی چون تخت جمشید و محور ساسانی فارس آغازشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در برنامه‌های مرمتی با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها و روش‌های علمی نقوش و آثار سنگی مجموعه‌ها مرمت می‌شود.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنانش به انجام یک سری فعالیت‌های زیرساختی در مجموعه جهانی تخت جمشید اشاره کرد و افزود: برای رفاه حال مسافران و گردشگران ورودی به مجموعه جهانی تخت جمشید پروژه به سازی و تعویض پلکان‌های چوبی در این سایت جهانی آغازشده و پیشرفت متناسبی داشته و به‌زودی این پروژه بزرگ تکمیل خواهد شد.

او همچنین به ساماندهی بلوار ورودی تخت جمشید، فضای سبز و بهسازی و ساماندهی سرویس‌ های بهداشتی فعلی و تعبیه مکان مناسب برای سرویس‌های جدید اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی هابه زودی ساختمان موزه تخت جمشید (موزه هخامنشی فارس) مرمت و به سازی خواهد شد و طرح توسعه این مجموعه نیز در دستور کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه به راه‌اندازی خط اتوبوس گردشگری در مسیر مجموعه جهانی تخت جمشید به حرم احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) اشاره کرد و افزود:برای توسعه گردشگری فارس و ارتباط معنوی بین گردشگری زیارتی و تاریخی همچنین ایجاد تسهیلات مناسب به گردشگران ایجاد این مسیر یک ضرورت است.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، ثابت اقلیدی توسعه زیرساخت‌های گردشگری را اولویت دانست و گفت: ظرفیت بالای گردشگری در استان فارس از یک‌سو و تعدد و تنوع آثار تاریخی و اقلیمی از سوی دیگر ازجمله عواملی هستند که می‌توانند صنعت گردشگری را در این استان توسعه دهند.

نظر شما